عمومی

وعده افتتاح پروژه توسعه فرودگاه در بهار ۱۴۰۰ – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین علی كاملی ، با اشاره به خسارت سیل در فرودگاه خرم آباد ، گفت: متأسفانه این سیل ویرانگر به شدت فرودگاه را تحت تأثیر قرار داد.

وقفه 2 ساله در اجرای پروژه توسعه و تکمیل فرودگاه خرم آباد

وی با بیان اینکه به دلیل جاری شدن سیل ، دیواره های جانبی ، باند فرودگاه ها ، عوامل پرواز ، تاسیسات فرودگاه و 7 فرودگاه خرم آباد خسارت دیدند اظهار داشت: با اقدامات انجام شده ، یک روز پس از سیل فرودگاه عملیاتی شد.

مدیر فرودگاه شهدای خرم آباد با اشاره به اینکه در آن زمان نزدیک به 1700 پرواز امدادی با هواپیما و هلی کوپتر از طریق فرودگاه انجام شد ، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات در دستور کار بحث فعال سازی پروژه توسعه و تکمیل بود. فرودگاه خرم آباد که تقریباً دو سال تعطیل بود.

کاملی اظهار داشت: تأخیر در اجرای پروژه توسعه و تکمیل فرودگاه خرم آباد به دلایل مالی و الزاماتی بود که وجود داشت.

قول دهید پروژه توسعه فرودگاه را تا پایان بهار 1400 افتتاح کنید

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه کار قانونی اجرای این طرح در قالب جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی آغاز شد ، ادامه داد: با کمک وزیر راه و شهرسازی ، مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و همچنین استاندار لرستان ، خوشبختانه این پروژه 20 روز پیش دوباره فعال شد.

مدیر فرودگاه خرم آباد با بیان اینکه کلیه مطالبات پیمانکار پرداخت شده است ، افزود: همان قرارداد قبلی ادامه دارد و این پروژه تا پایان بهار 1400 به بهره برداری می رسد.

کملی در ادامه به تجهیزات فرودگاه خرم آباد که به دلایل دیگر در اثر طغیان آسیب دیده یا نصب نشده است اشاره کرد و گفت: در این راستا تجهیزات هواشناسی ، روشنایی باند ، تجهیزات ارتباطی و ناوبری نصب و انجام شد.

تجهیزات فرودگاه خرم آباد

وی اظهار داشت: همچنین یک دستگاه خودروی بسیار مجهز به آتش سوزی و ایمنی با هزینه ای در حدود 9 میلیارد دلار به فرودگاه خرم آباد منتقل شد.

مدیر فرودگاه شهدای خرم آباد با اشاره به انتقال “برف” روب“برج نوری متحرک ، که به ناوبری فرودگاه کمک می کند ، گفت:” کار تعویض تجهیزات برج مراقبت فرودگاه به زودی انجام می شود.

كاملي با اشاره به اقدامات انجام شده در زمينه برنامه هاي پروازي فرودگاه خرم آباد ، گفت: طراحان و سفارش شركا العمل ما در فرودگاه و شرکت ناوبری ایران در حال آماده سازی این برنامه های پرواز هستیم.

وی گفت: پس از تهیه این برنامه ها ، انتخاب خلبانان برای ورود به فرودگاه خرم آباد افزایش می یابد.

اجرای پروتکل های بهداشتی در فرودگاه

مدیر فرودگاه شهدای خرم آباد در بخشی دیگر از سخنان خود به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: “از ابتدای اسفند ماه که از این موضوع مطلع شدیم ، مطابق پروتکل های اعلام شده اقدامات پیشگیرانه انجام داده ایم. توسط سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاهها. “ما فرودگاه خرم آباد را در دستور کار قرار دادیم.

كاملي با تاكيد بر اينكه از ابتدا شيوع بيماري ، تمام مواد ضدعفوني كننده و همچنين تجهيزات لازم براي كاركنان را براي حدود سه ماه پيش بيني كرديم ، اظهار داشت: تاكنون تمام پروتكل هاي اعلام شده در فرودگاه خرم آباد را اجرا كرده ايم.

وی با اشاره به اینکه شیوع این بیماری باعث کاهش قابل توجه پروازهای فرودگاه در سه ماهه اول سال شد ادامه داد: البته ما از معدود فرودگاه هایی بودیم که در ماه آوریل 99 پرواز داشتیم و از نظر مسافرت ضروری مانند بیمار پزشکان و مسئولان. داشتیم اجرا می کردیم.

مدیر فرودگاه شهدای خرم آباد اظهار داشت: از زمانی که اعلام شد پروازها 50 تا 60 درصد ظرفیت هواپیما تعیین شده است و اکنون این امر از نزدیک تحت نظارت و اجرا است.

با بیان اینکه هر شخص ، از جمله کارمند ، مسافر و ورودی بدون ماسک ، تب وارد ترمینال می شود سنجی وی گفت: “ما همچنین ضد عفونی را در ورودی ها و ورودی های فرودگاه ممنوع کرده ایم.”

9 پرواز از 14 پرواز به فرودگاه را برنامه ریزی کنید

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به ساعت و تعداد پروازهای فرودگاه خرم آباد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر آنچه سازمان هواپیمایی مجوز پرواز فرودگاه خرم آباد را صادر کرده دو نوع پرواز است ، یکی پرواز سیستمی و دیگری منشور این است

مدیر فرودگاه شهدای خرم آباد با تأکید بر اینکه سیستمی است که به شرکت ها ابلاغ می شود و آنها موظف به انجام آن هستند ، گفت: منشور شرکت ها و آژانس های هواپیمایی اساسنامه آنها این کار را می کنند و انحصاری هستند.

کاملی اظهار داشت: هم اکنون 14 پرواز در فرودگاه خرم آباد انجام شده که هفت پرواز از ماهان و هفت پرواز از ایران انجام می شود. هوا»برگزار شده است.

وی تأکید کرد که در حال حاضر “ایران هواوی گفت: “شش پرواز از هفت پرواز انجام می شود.”

مدیر فرودگاه شهدای خرم آباد با بیان اینکه از مجموع هفت پرواز شرکت “ماهان” ، سه پرواز در حال حاضر انجام می شود ، تأکید کرد: به دلیل زمین گیر شدن ناوگان این شرکت انجام نشده است.

ما فقط 5 نمایندگی فعال داریم

كاملي قول داده شده به ما اين بود كه حداقل دو پرواز ديگر را تا پايان سال برنامه ريزي كنيم و افزود: البته فرودگاه فقط زيرساخت را مي سازد و هيچ مسئوليتي در اختلافات پروازي ندارد.

وی گفت: “مسئولیت اصلی با آژانس ها و دفاتر گردشگری و مسافرتی است و آنها باید با شرکت های هواپیمایی مشورت کنند.”

مدیر فرودگاه شهدای خرم آباد با تأکید بر اینکه به دستور استاندار و همچنین با توجه به اینکه در اینجا متولی وجود ندارد ، در این مسیر ورود کرده ایم ، ادامه داد: در این راستا با حضور استاندار تقریبا شش جلسه تشکیل شده است با شرکت های مختلف برگزار شده است یعنی بخش خصوصی و آژانس ها نیز باید درگیر شوند.

كاملي با اشاره به اينكه 25 آژانس و دفاتر گردشگري در استان داريم ، خاطرنشان كرد: از اين تعداد كمتر از پنج دفتر فعال هستند.

چرا پروازهای مشهد ، عسلویه و عتبات لغو شد؟

وی یکی از دلایل عدم استقرار پروازها در فرودگاه خرم آباد را عدم استقبال عمومی از پروازها عنوان کرد و گفت: به عنوان مثال پرواز مشهد از اوایل بهمن ماه سال 98 بطور سیستماتیک برقرار شد.

مدیر فرودگاه شهدای خرم آباد ادامه داد: هواپیمایی با ظرفیت 100 نفر از “ایران هوادر این برنامه سفر ، در نظر گرفته شد که افرادی که از این پرواز استفاده می کنند 27 نفر در هر طرف هستند.

کاملی با بیان اینکه البته این پرواز به دلیل کرونا لغو شد ادامه داد: برای برقراری پرواز به عسلویه ، بخش خصوصی نیز باید وارد شود ، زیرا پرواز به فرودگاه های متعلق به شرکت نفت و همچنین جزایر به عنوان منشور تاسیس شده اند.

وی ادامه داد: ما قبلاً تقریباً شش یا هفت بار با عتبات عالیات پرواز کرده ایم که یکی از آنها استهوا خطوط »با استاندار وقت توافق شد که ماهانه بین شش تا هفت پرواز گاه به گاه و یک پرواز انجام شود. اگر می خواهیم این پرواز را در فرودگاه داشته باشیم ، این پرواز باید حداقل هفته ای یک بار انجام شود

مدیر فرودگاه شهدای خرم آباد گفت: در این زمینه باید سازمان های مربوطه نیز وارد شوند ، در این زمینه مکاتبات بسیار خوبی انجام شده و نمایندگان نیز آمده اند اما کرونا محدودیت هایی را تعیین کرده است.

دکمه بازگشت به بالا