ایجاد مرکز ملی مقابله با آلودگی های نفتی در کیش

به گزارش باراناخبر از کیش ، غلامحسین مظفری با اشاره به موقعیت استراتژیک کیش ، اهمیت موضوعات زیست محیطی ، اقتصاد فراساحلی و استفاده عمدی از پژوهشگاه محیط زیست برای دستاوردهای بزرگ ، گفت: “تاکنون کمتر موضوعات در زمینه دریا مطرح می شوند و ما نباید از این ظرفیت منحصر به فرد غافل شویم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: از 17 کلانشهر جهان 13 شهر ساحلی و ساحلی هستند و موفقیت های خوبی کسب کرده اند ، همچنین باید تلاش کنیم این نگرش در کشور تقویت شود و از آن برای ایجاد فرصت استفاده کنیم. خاص “. بیا بگیریمش

مدیر کل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: ظرفیت منحصر به فردی برای فعالیت در منطقه دریا در جزیره کیش وجود دارد و لازم است فعالیت های گسترده ای در منطقه دریا آغاز شود. استفاده جدید و بهینه از نتایج تلاش های دو سال گذشته برای ایجاد فرصت های جدید.

مظفری اظهار داشت: پژوهشگاه محیط زیست بستر مناسبی برای دستیابی به اهداف اصلی ما در این زمینه است كه پس از نظارت و مذاكره مداوم با بسیاری از مجموعه های علمی در دو سال گذشته مورد توجه قرار گرفت و امروز راه اندازی شد.

وی افزود: سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان یک نهاد حاکم ، به متخصص ترین گروه ها کمک می کند تا گرد هم آیند و با هم افزایی بیشتری رویدادهای بزرگی را ایجاد کنند که این امر علی رغم فعالیت دانشگاه های درجه یک کشور در این جزیره دور از ذهن نیست.

مدیرکل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: فراهم کردن امکان دسترسی به مهارت های دانشگاه ها باعث افزایش ظرفیت علمی ما در این جزیره شده است تا جایی که اکنون مراکز علمی خوبی مانند مرکز نوآوری ، مجموعه جدید صنایع خلاق و شرکتهای دانش بنیان با محوریت جهاد دانشگاهی “. دانشگاه علم و فرهنگ در کلیسا واقع شده است و می توانیم از این کار در سطح ملی و بین المللی بیشترین بهره را ببریم.

مظفری با تأکید بر لزوم تنظیم برنامه های عملیاتی در زمینه محیط زیست و دریا گفت: این مرکز ظرفیت مناسبی را برای تأمین و تأمین بسیاری از نیازهای زیست محیطی کشور و منطقه دارد و باید اقدامات لازم را انجام دهد تا بتواند برای مقابله با بسیاری “. حوادثی نظیر نشت نفت به جزیره یا مرگ نهنگ ها.

وی با اشاره به ظرفیت های خوب جزیره کیش در زمینه های مختلف گفت: کیش یکی از نقاط جهان است که بیشترین درصد اکسیژن خالص را دارد و از این نظر مرجان ها یک مزیت برای این منطقه محسوب می شوند ، من که باید با احتیاط برگزار شود. ” شما زیاد دارید

مظفری انجام تحقیقات گسترده و استفاده از مزایای موجود ، استفاده از فن آوری های جدید و به روز را به عنوان یک استراتژی م effectiveثر برای توسعه فعالیت های پژوهشگاه محیط زیست دریایی کیش ذکر کرد تا همراه با سایر مجموعه های علمی ، منجر به اقدامات م andثر و رویدادهای ارزشمند در زمینه تحقیق شود. و تحقیق شود.

غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ابراز امیدواری کرد با تلاش ها ، انگیزه ها و ظرفیت های ایجاد شده هم افزایی بین سازمان ، دانشگاه ها و فعالان این حوزه تقویت شود و زمینه برگزاری رویدادها و نمایشگاه های مختلف با هدف از ارائه و ارائه ظرفیت های علمی منطقه آزاد کلیسا در دسترس خواهد بود.

همچنین اسلامی معاون وزیر بنادر و دریانوردی ضمن ابراز خرسندی از امضای این تفاهم نامه ارزشمند اظهار داشت: “ما در بیشتر کنوانسیون های بین المللی مربوط به دریا و در شرایط خاص همیشه در کنار محیط زیست حضور داشته ایم. با حجم بالایی از آلودگی ما شاهد کشتی ها ، نفت و کشتی های داخلی و خارجی هستیم. امضای این تفاهم نامه نویدبخش فعالیت های موثر است.

وی اظهار داشت: سالانه 53 هزار کشتی وارد خلیج فارس می شوند و با توجه به اینکه این منطقه از حساسیت بالایی برخوردار است ، ما آماده همکاری در مناطقی غیر از کشتی های ناشناس ، امنیت دریایی ، امداد و نجات هستیم. با تشکر از افتتاح این مرکز که ارزش افزوده دریا را دارد ، در تلاشیم جزیره کیش را به مرکزی برای کمک به مبارزه با آلودگی دریا نه تنها در این منطقه بلکه در منطقه تبدیل کنیم.

منادی ، رئیس کمیته آموزش ، تحقیقات و فناوری مجلس نیز در این مراسم گفت: ما باید با این همه مطالعه از همه نعمت ها به ویژه دریا بهره ببریم تا کارهای علمی زیادی انجام دهیم.

وی افزود: تحقیقات تنها راه حل عملی توسعه و رشد علمی کشور است تا ایران عزیز بتواند در همه زمینه ها با کمک نخبگان پرشمار خود افتخار و سربلندی کند.

رئیس کمیته آموزش ، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: باید توجه ویژه ای به اقتصاد دریایی داشته باشیم ، زیرا حوضه دریا علاوه بر ایجاد ثروت می تواند مشاغل زیادی ایجاد کند ، از مواهب الهی دانش بگیرد و مسائل زیست محیطی را جدی بگیریم زیرا محیط زیست ما پر از ناشناخته هایی هستیم که اگر از آنها آگاه شویم زندگی خود را تغییر خواهیم داد.

گفتنی است ، جمعی از مسئولان و مدیران ارشد به همراه معاونان سازمان منطقه آزاد کیش ، صادق زاده رئیس مرکز ملی مبارزه با آلودگی های نفتی ، عبدالعلی رئیس مرکز تحقیقات محیط زیست و معاون محترم فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت نیز در این مراسم حضور داشت. آنها داشتند.

48

دکمه بازگشت به بالا