اما نکته قابل ذکر این است که موضوع توزیع و ارتباط آن با تولید است. اگر بگوییم جهش تولید است ، باید پای توزیع را به سرعت در کنار آن قرار دهیم. زیرا اگر توزیع نامنظم باشد ، تولید هرچند فراوان است اما نتیجه مطلوبی نخواهد بود و بر تولید تأثیر خواهد گذاشت.
بنابراین توزیع از تولید اهمیت کمتری ندارد و اگر ساماندهی نشود ، مردم را راضی نمی کند ، به عدالت اجتماعی آسیب می رساند و بر میل تولید کنندگان تأثیر منفی خواهد گذاشت. توزیع فراموشی یا دست کم گرفته می شود ، که اغلب عمداً متوجه آن می شوند.
اگر آن را تولید کرده و نگه دارید ، آن را خراب کنید ، یا منسوخ شوید و به موقع به مصرف کننده نرسید ، یا قاچاق و قاچاق برای افزایش قیمت قاچاق و قاچاق می شوید ، هر کدام عواقب جدی برای تولیدکننده دارند.
فرض کنید ناشران در چاپ و نشر فعالیت دارند ، اما محصولات آنها در انبار مانده است یا به مصرف کننده اصلی نمی رسد ، یا به افرادی می رسد که بیشتر از آنچه هستند باید باشند و جایی که جمع آوری می شوند ، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ چه اتفاقی می افتد اگر تولید توسط چندین مرکز انجام شود و در توزیع همپوشانی داشته باشیم؟ تولیدکننده می خواهد انبار را به هر قیمتی تخلیه کند. اگر توزیع مشابه خروجی فعلی بخش خصوصی باشد ، دقیقاً حساب سود و زیان را دارد. اما اگر در دست بخش دولتی باشد زیرا غم و اندوه سرمایه ندارد ، فقط آن را ارسال می کند و ارتباطی با سود و زیان ندارد. ببینید این نوع تولید خودرو در ایران چه نوع تصادفات رانندگی ایجاد کرده است که قیمت پراید را با 6 دلار افزایش به بیش از 80 میلیون دلار رسانده است. آیا این نتیجه تولید یا توزیع است؟
البته بسیار عجیب بود که چرا جوجه کشی ها سه میلیون پرنده ساکت را کشتند و گفتند این روال است. اخیراً شنیده شده است که آنها تخمهای بارور شده را نیز نابود می کنند تا در این صورت گرفتار شدن در کشتن جان آنها گرفتار نشود !! البته این در سیستم سرمایه داری معمول است ، به طوری که قیمت سقوط نمی کند ، اما اینکه آیا اینجا انجام می شود ، یا می توان انجام داد. صرفنظر از اینکه سرمایه دار دولتی باشد ، یا وابسته به دولت یا بخش خصوصی ، که برای نگهداری آن صرف نکرده است تا به نوعی آن را مصرف کند یا آن را به مصرف کننده تحویل دهد ، یا از تنبلی خارج شود ، کسی به آن نیاز خواهد داشت. منتظر تصمیم دادگاه البته اگر سازمان توزیع این شبکه توزیع می شد ، این اقدامات صورت نمی گرفت.
کمبود اطلاعات و آمار یا عدم اطلاع رسانی ، بزرگترین عامل عدم موفقیت توزیع و بزرگترین ضربه به تولید است. وقتی تولید کننده نیازی به آماری نداشته باشد ، نمی تواند برنامه منطقی داشته باشد و با خطر و بحران روبرو شود. نمونه ای از این امر را در دوره کرونا در خانه و خارج از کشور دیدیم.
مانند موسسات خیریه ثبت شده و ثبت نشده ، ثبت شده یا ثبت نشده یا فعالیتهای خودجوش افراد درگیر در هر رویدادی و هدایای خیریه که بسیار مطلوب هستند. سؤال این است که آیا خدمات بر اساس یک طرح واحد انجام می شوند یا همپوشانی دارند؟
اکنون با ورود کورونا خدمات زیادی برای مردم انجام می شود. البته قبل از آن خدمات سیل و زلزله زدگی زیادی وجود داشت. سازمان های وابسته به خانه رهبران ، یا ارتش ، سپاه ، بسیج ، کمیته امداد ، مساجد ، و سازمان های مهم غیر دولتی (سازمان های مردم نهاد) ، مردم محله ، هر یک در خدمت خود هستند. با فرض اینکه این سرویس به صورت متوازن توزیع می شود و به افراد شایسته خود می رسد ، آیا راهی برای طبقه بندی و شبکه این اطلاعات ارزشمند در حال حاضر یا بعد از Corona وجود دارد ، تا بتوان در موارد دیگری از آن استفاده کرد؟ در صورتی که دولت اجازه نمی دهد حداقل افراد خوب بتوانند اطلاعات را شبکه کنند. از سیستم اطلاعاتی ملی اطلاعاتی در دست نیست. من شنیده ام که در غرب تهران یکی از بزرگان یک شبکه محبوب خدمات عمومی ایجاد شده است که در صورت صحت ، می تواند به همه تهران و کل کشور گسترش یابد تا دولت بتواند از آن درس بگیرد.
من شخصی را می شناسم که می خواست کمک کند ، اما مطمئن نیست که او آنچه را که شایسته اش بود ، می گرفت و درست می گفت. من با یک مقام عالی رتبه صحبت می کردم ، که هم اکنون علناً نشسته است و برای یک موسسه خیریه با یک عنوان کار می کند ، و او درباره فقر مردم سیستان صحبت می کرد ، که بسیاری حتی اصلا نان خالی برای خوردن ندارند و بسیاری از آنها هنوز کارت شناسایی دارند. من ندارم. آیا صدور شناسنامه مانند تهیه کارت ملی است که باید از فرانسه بیاید و هنوز نرسیده است!
نظارت دولت اگر در این موارد درگیر نشود می تواند کمک و راهنمایی کند و با عوامل خود اجاره نامه اطلاعاتی ایجاد نکند. اما افسوس که قبلاً هرگز اتفاق نیفتاده است و امید است که این اتفاق بیفتد!
بیایید بگوییم که بخش خصوصی در واقع بخش خصوصی نیست و دولت اگر مستقیماً درگیر آنها نباشد ، با آنها برخورد می کند. آیا اطلاعات اکنون ذخیره و هماهنگ می شوند؟ هماهنگ کننده کیست؟ اینکه همه در حال کار هستند ، اما نتیجه نهایی قابل قبول نیست و همه در مورد فقر فریاد می زنند ، یا به دلیل اینکه توزیع مقطعی است یا با هم همپوشانی دارند ، یا برای فیلمبرداری از آنها و یا دادن آماری در جایی یا برای آن ، باید اقدامات نمایش داده شود. آمار ساخت. برای تأمین بودجه بیشتر برای سال آینده یا توجیه ادامه وجود آنها یا … و در نتیجه از محاسن واقعی محروم می شوند.
اینها فقط برخی از برنامه های تعیین هدف مشترک شما می توانید استفاده کنید. البته ترویج کارهای خوب بسیار خوب است و دیگران را ترغیب می کند ، اما کسانی که وظیفه دارند در صورت انجام وظیفه خود به این کمک نیاز نخواهند داشت. این افتخار است که مردم ادعا کنند که مردم خوب هستند و کارهای دولت را انجام می دهند ، اما این برای دولت و مسئولانی که کار خود را به خوبی انجام نداده اند شرم آور است. علاوه بر این ، فعالیت های مردم موقتی است و پس از مدتی ، همان سوپ و همان کاسه خواهد بود.
از روز اول ، دولت مجبور بود مزایای خاصی از قبیل برخی از كشورها را با دقت و مهربانی و بدون فروتنی اما با فروتنی در اختیار مردم قرار دهد تا به هر خانواده حق و حقوق خود را تعیین كند یا به آنها بدهد. اگر می گویند ما آماری نداریم ، قطعاً قابل قبول نیست. تمام این آمار به بهانه های مختلف گرفته می شود و حدود 50 میلیون یا بیشتر یارانه گرفته شده است ، آیا این آماری نیست؟ اگر بیمه بیکاری صحیح بود ، ارائه خدمت اکنون بسیار ساده تر خواهد بود.
شفافیت در توزیع بیشترین نیاز است ، و حتی تولید کنندگان نیز نگران جایگاه بندی مناسب هستند. آنها می خواهند کالاهای آنها به مصرف کننده واقعی برسد ، اما افسوس که سیستم کارگزاری همه چیز را خراب می کند و گاهی تولید کننده را درگیر می کند. تولیدکننده می خواهد هرچه سریعتر شانس خود را بفروشد و از بین ببرد و از آنجا که مصرف کننده کوچک نمی تواند بلافاصله وارد معامله شود ، ثروتمندان و مستاجران کار خود را شروع می کنند و حتی ممکن است توانایی پرداخت آن را داشته باشند. صاحبان کارخانه رشوه می دهند و سیستم توزیع را مختل می کنند.
به نظر می رسد فساد توزیع بسیار بزرگتر و گسترده تر است. از آنجا که اصول تولید واضح و قابل درک است ، اما به دلیل توزیع گسترده ، نظارت بر آن بسیار دشوار است و فقط با نظارت مردم.
بهبود ساختار توزیع و نظارت مداوم آن و جلوگیری از ایجاد رانت و درمان اختلال در توزیع ، می تواند جهشی را به سمت تولید معنی دار سوق دهد. این واقعیت که بسیاری از کارخانه ها با ظرفیت کم کار می کنند و کالاها بدون تولید به بازار عرضه می شوند ، ناشی از عدم اطلاع رسانی در مورد توزیع است. تولید و توزیع زیر نظر یک وزارتخانه فرصتی است برای هماهنگی این دو موضوع ، هر چند با قاطعیت.