علمی و پزشکی

توزیع سراسری شیرخشک رژیمی از هفته گذشته/ ثبت اطلاعات توزیع و عرضه ضروریست

سخنگوی سازمان غذا و دارو در پاسخ به اظهارات مبنی بر کمبود شیر خشک، با تاکید بر اینکه شیرخشک معمولی در سطح عرضه به وفور وجود دارد و همچنین علت اصلی کمبود کوتاه مدت شیرخشک رژیمی، کمبود شیر خشک بوده است. تخصیص به موقع ارز لازم برای واردات این محصول، تاکید کرد: پس از تخصیص ارز لازم، در مدت زمان کوتاهی سفارشات ثبت و فرآیند واردات شیرخشک به کشور انجام شد. در کمترین زمان ممکن

محمد هاشمی در گفت وگو با باراناخبر وی در این خصوص اظهار داشت: یک میلیون قوطی شیرخشک وارداتی پس از ترخیص از گمرک در شرکت مورد نظر شناسایی و با نظارت کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سراسر کشور توزیع شد.

وی افزود: حدود 13 هزار قوطی شیر خشک رژیمی در کشور توزیع شده و از هفته گذشته این محصول توسط شرکت های پخش در سراسر کشور توزیع شده است. این نوع شیرخشک در حال حاضر در اکثر داروخانه های تهران توزیع می شود و در شهرستان ها نیز در حال توزیع است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو یادآور شد: با توجه به تخصیص ارز ترجیحی برای واردات شیرخشک رژیمی، درخواست ثبت اطلاعات توزیع و عرضه برای جلوگیری از قاچاق معکوس این محصولات به شرکت های پخش و داروخانه ها ابلاغ شده است. و داروخانه ها با جدیت پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه مشکل جدی برای تامین شیر خشک مخصوص، متابولیک و رژیمی وجود ندارد و نخواهد بود، تاکید کرد: در صورتی که مصرف این نوع شیرخشک طبق روال منطقی و صحیح با تجویز پزشک متخصص انجام شود. ، همان چالش ها ما هرگز یک یا دو روز تعطیل نخواهیم دید. در عین حال، همکاری گمرک و انجام تعهدات بر اساس تفاهم نامه هایی که با سازمان غذا و دارو دارد، مشکل زنجیره دارو، غذا، تجهیزات پزشکی و کالاهای سلامت محور را حل خواهد کرد. عمومی.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا