نظارت بر بازار آذربایجان غربی در روزهای پایانی سال تشدید شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمدصادق معتمدیان عصر شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار آذربایجان غربی که به صورت ویدئو کنفرانس همزمان با سراسر کشور برگزار شد، افزود: نظارت بر بازار در روزهای پایانی سال و ایام تعطیل عید نوروز و در ماه مبارک رمضان در سطح استان باید بیش از پیش تشدید شود.

وی با تاکید بر معرفی سامانه‌های نظارتی از جمله ۱۲۴ به شهروندان اضافه کرد: پاسخگویی به شکایات مردم در این سامانه‌ها، با جدیت پیگیری شود و رسانه‌ها اقدامات دستگاه‌های نظارتی بر بازار و برخوردهای قانونی با متخلفان منعکس کنند.

معتمدیان با اشاره به اهمیت حضور مستمر گشت‌های سیار جهت نظارت بر بازار در سطح استان اظهار کرد: نظارت کامل بر بازار تداوم یافته و مجازات متخلفان جهت تقویت جنبه بازدارندگی به جامعه منعکس شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها در تأمین و توزیع کالاهای اساسی، افزود: نظارت بر بازار و توزیع کالا در مناطق محروم و کم برخوردار استان، با جدیت تداوم یابد.

وی به تأمین نیازهای اساسی مردم استان نیز اشاره کرد و افزود: نیازهای اساسی مردم آذربایجان غربی در سطح ملی پیگیری شده و کالاهای مورد نیاز مردم تأمین خواهد شد.

معتمدیان با تاکید بر استفاده از ظرفیت مرزها و پایانه‌های مرزی جهت تأمین کالاهای مورد نیاز، اضافه کرد: در صورت نیاز به واردات کالا، تجار و بازرگانان بخش خصوصی با نظارت کامل، در زمینه واردات کالاهای اساسی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه زیرساخت حمل و نقل ریلی در استان فراهم شده، افزود: با تغییر مسیرهای ورودی کالا به آذربایجان غربی و استفاده از ظرفیت خطوط ریلی، هزینه حمل و نقل و در نهایت کالا در استان کاهش خواهد یافت.

وی در ادامه با تاکید بر استمرار برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در سطح استان، اظهار کرد: منافع عمومی مردم در عرضه کالا در نظر گرفته شود و کالاهایی چون سیب که تولید خود استان است، با قیمت مناسب به مردم در ایام عید نوروز عرضه شود.

این جلسه به ریاست مخبر معاون اول رئیس جمهور و به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

دکمه بازگشت به بالا