علمی و پزشکی

هند فعلا برنامه ای برای تزریق واکسن یادآور کرونا ندارد

با افزایش منابع واکسن، برخی از پزشکان و کارشناسان بهداشت عمومی در هند از دولت خواسته اند، مانند بسیاری از کشورهای غربی، طرحی را برای تزریق دوز واکسن Quid 19 برای افراد آسیب پذیر و در معرض خطر در نظر بگیرد. با این حال، تمرکز مقامات کشور عمدتاً بر تکمیل تزریق دو دوز این واکسن برای 944 میلیون بزرگسال تا ژانویه سال آینده (2022) است.

طبق آمار رسمی، 81 درصد از بزرگسالان در هند تاکنون حداقل یک دوز واکسن کووید را دریافت کرده اند و 43 درصد هر دو دوز را دریافت کرده اند. اما هنوز واکسیناسیون افراد زیر 18 سال در این کشور آغاز نشده است.

سیاست هند اکنون این است که با تکمیل برنامه تزریق دو دوز، مصونیت در برابر کووید 19 را برای بزرگسالان در این کشور ایجاد کند.

به گفته مقامات هندی، تزریق دو دوز واکسن کرونا کافی است، زیرا اکثر مردم این کشور به طور طبیعی به کووید 19 مبتلا هستند و از این بیماری مصون هستند.

این در حالی است که گزارش ها حاکی از آن است که این تصمیمات هنوز نهایی نشده و مذاکرات بین مسئولان برای تصمیم گیری نهایی ادامه دارد.

هند بالاترین میزان بروز و مرگ و میر ناشی از کووید-19 را در ماه های آوریل و می در جهان گزارش کرده است و طبق آمار رسمی، حدود 70 درصد از جمعیت هند تا جولای 2021 به کووید-19 مبتلا هستند.

به گزارش رویترز، این کشور تاکنون بیش از 34.5 میلیون مورد ابتلا به کووید 19 و بیش از 465 هزار مورد مرگ و میر ناشی از عوارض ناشی از این بیماری را ثبت کرده است.

دکمه بازگشت به بالا