بین الملل

۳۹ مدرسه به دلیل ساختمان‌های ناایمن تعطیل شدند

در انگلیس؛

دولت انگلیس تأیید کرده است که حداقل ۳۹ مدرسه دولتی در سه سال گذشته به دلیل ساختمان‌های ناامن مجبور به تعطیلی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری آنا، براساس آمار‌های منتشر شده حداقل ۳۹ مدرسه در سه سال گذشته در انگلیس به دلیل ساختمان‌های ناایمن به طور موقت یا دائمی تعطیل شدند.

در سه مورد، نگرانی‌ها در مورد ایمنی ساختمان به قدری گسترده بود که کل سایت مدرسه مجبور شد برای همیشه تعطیل شود و دانش‌آموزان به خارج از محل مدرسه منتقل شدند.

پنج مدرسه یک یا چند ساختمان ناایمن داشتند که به طور دائم تعطیل شدند، در حالی که وزرا تأیید کردند که از ۳۱ مدرسه که به طور موقت آسیب دیده بودند، ۲۳ مدرسه دچار تعطیلی کامل و هشت مدرسه تعطیلی جزئی شدند.

به گفته دولت انگلیس، تعطیلی‌ها از دسامبر ۲۰۱۹ به دلایل مختلفی از جمله نگرانی‌های ساختاری و مسائل مربوط به وضعیت عمومی، مانند خرابی سقف‌ها آغاز شده است؛ کارشناسان می‌گویند در پاسخ به این سوال که تکلیف چیست، گفته شده، در جا‌هایی که مدارس تعطیل شده‌اند دانش‌آموزان به فضا‌های موجود در محل مدرسه یا مکان‌های جایگزین منتقل می‌شوند تا زمانی که راه‌حلی درازمدت ایجاد شود.

فاش شدن جزئیاتی که در پاسخی کتبی به نامه لیبرال دموکرات‌ها که توسط هفت اتحادیه آموزش و پرورش در هفته گذشته به دولت  نوشته شده بود و خواستار اقدام فوری شده بودند، نگرانی‌های فزاینده‌ای را در مورد وضعیت در حال فروپاشی مدارس در انگلیس افزایش می‌دهد.

وزارت آموزش انگلیس (DfE) در گزارش سالانه خود در دسامبر اذعان کرد: «خطر ریزش یک یا چند بلوک در برخی مدارس که نزدیک به پایان عمر طراحی شده خود هستند وجود دارد و یکپارچگی ساختاری مختل شده است». مقامات همچنین سطح خطر فروریختن ساختمان‌ها را از «بحرانی» به «بحرانی – بسیار محتمل» افزایش دادند.

«نیک گیب»، وزیر آموزش این کشور در امور مدارس در پاسخ کتبی خود گفت، مقامات موظف نیستند تعطیلی مدارس مربوط به ساختمان را به وزارت آموزش گزارش دهند و این امر احتمال تعطیلی بیشتر مدارس در سراسر انگلستان را افزایش می‌دهد.

منیرا ویلسون، از نمایندگان حزب لیبرال دموکرات در پارلمان انگلیس و سخنگوی آموزش و پرورش این کشور گفت: «هر مدرسه‌ای که تعطیل می‌شود نشانه مشخص دیگری از سال‌ها بی توجهی حزب محافظه کار به مدارس و سایر خدمات عمومی است».

«این آمار تکان دهنده نشان می‌دهد که چگونه مدارس در حال فروپاشی به امری عادی تبدیل شده اند. دولت هشدار‌های مقامات خود مبنی بر ناامن بودن برخی از ساختمان‌های مدارس را نادیده می‌گیرد، چه رسد به اینکه به دنبال احیا و ایمن‌سازی آن‌ها باشد».

نخست‌وزیر محافظه‌کار دولت هزینه‌های سرمایه‌ای را به طور متوالی برای آموزش کاهش داده و در حالی که یادگیری هزاران کودک مختل شده، بر روی تصمیم خود ایستادگی می‌کند.

به گفته وزیر آموزش، دولت از سال ۲۰۱۵ بیش از ۱۳ میلیارد پوند را برای ایمن نگه داشتن و عملیات احیای مدارس اختصاص داده است، از جمله ۱.۸ میلیارد پوند که در این سال مالی متعهد به پرداخت آن شده است. علاوه بر این برنامه بازسازی مدارس ۵۰۰ مدرسه تحت نظارت وزارت آموزش را در دهه آینده متحول خواهد کرد و مدارسی که در شرایط نامناسب یا دارای مشکلات احتمالی ایمنی هستند، در اولویت قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا