عمومی

۲۹ روز سیستان و بلوچستان در تابستان بارانی بود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از روابط عمومی هواشناسی سیستان و بلوچستان ، محسن حیدری اظهار داشت: بارش ها در برخی از روزها کثیف و سبک بود اما در برخی روزها ارتفاع بارش ها به حدود 50 میلی متر می رسید.

وی افزود: این وضعیت در حالی صادق است که 6 ماه اول سال زراعی جاری یعنی فصل پاییز و زمستان با 5 میلی متر بارندگی بسیار ناامیدکننده بود ، اما وضعیت در بهار و تابستان کاملاً تغییر کرد و بارندگی های جابجایی کمی بارندگی کم را کاهش داد. . وضعیت “.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: به طور کلی ارتفاع بارش های بهاری و تابستانی امسال به 30 میلی متر رسید که از این میزان 20 میلی متر در دو ماه اول تابستان برداشته شد.

وی بیان کرد: در 48 ساعت گذشته بارش های همرفتی در سیستان و بلوچستان و از 15 ایستگاه هواشناسی و باران سنج بارش باران در هشت شهر استان گزارش شده است.

حیدری گفت: حداکثر بارندگی دیشب 14 میلی متر از ایستگاه است هیدوچ این توسط توابع شهرستان سیب سوران گزارش شده است.

وی اعلام کرد: پاس هیدوچ از ایستگاهها «کهنوک میرآباد » لاشار 12 ، ایرانشهر 9 ، “مولتان” مهرستان 7 ، «ماروندرزخاش و رئیس آباد راسک میزان بارش 6 میلی متر گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی از آغاز موج جدید جابجایی که از دوشنبه گذشته در استان در شهرهای ایرانشهر در استان فعال شده است ، راسک، خاش ، سیب و سوران ، نیکشهر، لاشار و مهرستان بارندگی گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بر اساس آخرین تولید نقشه های پیش بینی و مدل های جوی ، پیش بینی می شود فعالیت این سامانه تا پایان جمعه آینده ادامه یابد.

وی گفت: این سیستم در شهرهای ایرانشهر پیش بینی می شود ، تفتان، خاش ، سرباز ، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سراوان ، بمپور، لاشار، راسک، سیب سوران و مهرستان فعالیت.

حیدری تصریح کرد: بر اساس شاخص های جابجایی ، احتمال برخورد صاعقه و وقوع طوفان موقت وجود دارد ، بنابراین توصیه می شود در حین کارکرد سیستم به ویژه هنگام رعد و برق و طوفان از تردد در فضای باز و تردد رودخانه ها خودداری کنید.

دکمه بازگشت به بالا