اجتماعی

کاهش بستری‌های کرونا در سیستان و بلوچستان/ پیک بعدی بیماری در انتظار واکسن نزده‌ها

نماینده ویژه وزیر بهداشت در استان سیستان و بلوچستان ضمن تشریح وضعیت بیماری در این استان با اشاره به تأثیر منفی شایعات در امتناع واکسیناسیون برخی افراد گفت: نگران باشید که قربانیان بعدی نباشند اپیدمی تاج.

در مصاحبه ای با باراناخبر ، دکتر حمید سوری وی گفت: در مناطق شرقی کشور یعنی سیستان و بلوچستان روند بیماری به آرامی در حال بهبود است. میزان بستری شدن در کرونا به میزان قابل توجهی کاهش یافته و میزان مرگ و میر نیز کاهش یافته است. اینها در حالی است پوشش بیماری نیز تقویت شده و واکسیناسیون ها نسبت به هفته گذشته حدود 50 درصد افزایش یافته و واکسن ها نیز بهبود یافته اند.

اسکن برای حداکثر واکسیناسیون در سیستان و بلوچستان

استقرار تیم های سیار واکسیناسیون

وی افزود: “برای افزایش پذیرش عمومی واکسیناسیون آزمایشی استانی” حداکثر واکسیناسیون ؛ ما “تداوم زندگی” را راه اندازی کرده ایم و امیدواریم که مورد استقبال خوب مردم قرار گیرد. از طرف دیگر ، در برخی از مناطق استان مانند بخشهای جنوبی ، مانند سراوان ، مشکل این است که حدود دو سوم مردم در روستاها زندگی می کنند و جمعیت پراکنده هستند. ما همچنین تیم های سیار برای واکسیناسیون این افراد ایجاد کردیم.

چالش تبلیغات واکسن

وی ادامه داد: البته چالش فعلی ما این است که برخی از افراد به دلیل شایعات دروغ از واکسیناسیون می ترسند. امیدواریم با همکاری سازمانهای موجود در استانها و شهرستانها که البته هیچ نشانی از همکاری آنها ندیده باشیم ، بتوانیم فضای مناسبی را برای تبلیغات و اطلاعات واکسیناسیون ایجاد کنیم تا به پوشش 90 درصدی برسد. واکسیناسیون در گروه های 50 ساله و پرخطر. این بدان معناست که در روزهای آینده باید حداقل 200000 دوز واکسن به ازای هر 200000 نفر تزریق کنیم که با این رقم فاصله زیادی دارد و ما به کمک همه سازمان ها و ارگان ها نیاز داریم.

رئیس کمیته ملی اپیدمیولوژی گفت: “عدم همکاری و این مسئله برای وزارت بهداشت باعث شده برنامه های ما آنطور که انتظار داشتیم موفق نباشند و امیدواریم این بار این اتفاق نیفتد.” کوید 19 در حالی که خود بازرگانان و اصناف باید از این موضوع آگاه باشند. چه مدت آنها می خواهند فروشگاه های خود را تعطیل کنند؟ اگر برنامه واکسیناسیون ما به خوبی پیش رود ، قطعاً می توانیم خطر ابتلا به بیماری همه گیر را در استان سیستان و بلوچستان برای مدت طولانی کاهش دهیم و به تدریج به سمت زندگی عادی برویم.

وی افزود: “ما هنوز نمی دانیم Delta Plus Corona چه تاثیری در برنامه های از پیش تعیین شده ما خواهد داشت ؛ ویروس کرونا هر روز جهش دارد که یکی از جهش هاست ؛ اما این نوع تفاوت چشمگیری با نوع دلتا ندارد. و رویکردهای ما برای مراقبت از سلامت افراد در برابر زنا هیچ تفاوتی نخواهد کرد ؛ اما رعایت موارد لازم افزایش می یابد. اکنون واکسن موجود است ، باید هرچه سریعتر واکسینه شوند. تاج بعدی تاج در کشور ما این برای افراد واکسینه نشده و کسانی که از واکسیناسیون امتناع ورزیده اند و باید نگران باشند که قربانیان بعدی اپیدمی کرونا نباشند.

سوری با اشاره به اینکه جنگی بین انسان و ویروس وجود دارد ، گفت: “همانطور که مردم برای بقا تلاش می کنند ، کرونا نیز برای بقا تلاش می کند ، اما افراد باهوش پروتکل ها ، واکسیناسیون و اعتماد را دنبال می کنند.” از ویروس

وضعیت نامساعد در شهرهای سرخ

متخصص اپیدمیولوژی گفت: “تعداد شهرهای قرمز زیاد شده و از وضعیت خوبی برخوردار نیستند که طبیعتاً این بار اقدامات لازم برای کاهش بیماری لازم است.” تصور می کنم ما هستیم ما تجربیات خوبی را از سیستان و بلوچستان برای کنترل شیوع بیماری بدست آورده ایم و این تجربیات بسته به شرایط آنها باید بومی سازی و در سایر استانها مورد استفاده قرار گیرد.. نیروهای نظامی و انتظامی بخوبی برای کمک به کار آمدند و علاوه بر حمایت وزارت بهداشت از تهیه دارو و تجهیزات ، که به کاهش بیماری کمک کرد ، و من فکر می کنم ما باید از مدل های مشابهی برای کل کشور برای غلبه بر مشکل

وی با تأکید بر اینکه شرایط بیماری از منطقه به منطقه بسیار متفاوت است ، اظهار داشت: اکنون چهارمین قله را در استان سیستان و بلوچستان تجربه می کنیم. زیرا قله های قبلی از ارتفاع و دامنه بالایی برخوردار نبودند و این یکی از دلایل گسترش سریع قله چهارم در منطقه بود. البته ، در سطح ملی ، در قله پنجم هستیم ، اما همه استان ها از الگوی ملی پیروی نمی کنند. یک اپیدمی به طور مداوم در حال حرکت است و این حرکت اپیدمی در درجه اول تابعی از رفتار انسان و میزان رعایت پروتکل ها است.

نیاز به تداعی برنامه های کنترل با تعطیلات

وی در مورد تأثیر تعطیلی 6 روزه در تهران برای کنترل بار بیماری گفت: اگر تعطیلی با سایر برنامه های کنترل همراه نباشد ، هیچ اثر پایداری نخواهد داشت. وقتی می گوییم در این 6 روز به دنبال چه چیزی هستیم و برنامه های ما چیست ، باید تعطیل شویم تا دیگر شاهد شیوع موارد بیماری ، بستری شدن در بیمارستان و مرگ پس از تعطیلی نباشیم. تعطیلاتی که پر از پیچیدگی باشد نه سرگرم کننده است و نه راحت.

همه اعضای بدن برجسته هستند

سوری در مورد پیش بینی وضعیت کرونا طی روزهای آینده گفت: پیش بینی من از وضعیت سیستان و بلوچستان امیدوار کننده است و امیدواریم با همکاری مردم ، سازمان ها و نهادها بتوانیم از پس بحران برآییم. ” در سطح کلان ، همه چیز در سیاست های کنترل بیماری قرار می گیرد. اکنون چالش اصلی انفعال سایر بخشها به غیر از بخش بهداشت است. متأسفانه در کشور ما ثابت نشده است که فقط وزارت بهداشت نمی تواند همه گیری را کنترل کند ، اپیدمی اقتصاد ، جامعه و … را از بین ببرد. و برای کنترل آن همه اجسام باید در زمین گام بردارند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا