علمی و پزشکی

واکسن کرونا به زودی وارد کشور می‌شود/ کاهش ۳۰درصدی اشغال تخت‌های بیمارستانی با اجرای طرح «شهیدسلیمانی»

رایگان:

سعید نمکی وزیر بهداشت در مصاحبه زنده تلویزیونی در مورد آخرین وضعیت غربالگری و پایش بیماران بیماری کرونا در کشور توضیح داد: خوشبختانه در این پروژه دستاوردهای بسیار مهمی داشتیم و به مردم و مسئولان توصیه می کنم افزایش سطح مشارکت و حساسیت به منظور پاسخگویی به تعداد سفیران بهداشت واقعی در طراحی هر پایگاه بهداشت.

وی گفت: “در گذشته ما شاهد مرگ پانصد نفر در روز بودیم.” “برای ما ، مرگ یک شهروند در هر نقطه از جهان مایه غم و اندوه است ، چه رسد به غم. از دست دادن یک هموطن ، و متاسفانه امروز بیش از 290 خانواده.” او را غمگین می بینیم.

* دستاوردهای پروژه شهید سلیمانی

نمکی ادامه داد: اولین دستاورد برنامه شهید سلیمانی کاهش پذیرش در بیمارستان است و به طور متوسط ​​30 درصد تخت هایی که برای سرویس دهی به بیماران بیماری کرونا استفاده می کنیم کمتر از قبل است و این امر باعث شده است که مدافعان سلامتی وقت برای نفس کشیدن دارند. “

نمکی ابراز امیدواری کرد امروز تعداد آزمایشات ما به 70000 آزمایش در روز رسیده باشد: در روزهای آینده با انجام آزمایشات سریع ، این تعداد به 100000 آزمایش می رسد و همین امر باعث می شود تعداد کمتری از بیماران به بیمارستان اعزام شوند ، با وجود ارزیابی سازمانهای بین المللی. آنها گفتند که این روزها باید مرگ بیش از 1100 نفر را تجربه کنیم. می بینیم که این تعداد به 300 عدد رسیده است که با تلاش عزیزان ما از این تعداد کاسته می شود.

وزیر بهداشت اظهار داشت که در اولین روز دسامبر 160 شهر با رنگ قرمز و 208 شهر با رنگ نارنجی و 80 شهر با رنگ زرد بودند. در 10 دسامبر ، خوشبختانه با همدردی و توافق مردم و ایجاد محدودیت ها ، شهرهای سرخ ما به 34 و 260 شهر ما در حالت نارنجی قرار دارند.

* اجرای حکیمانه محدودیت ها

وزیر بهداشت با بیان اینکه همکاران ما از دانشگاه های علوم پزشکی به کمک ما آمدند گفت: “سیستمی طراحی شده است که از طریق آن می توانیم استان ها و وضعیت آنها را به روشی به روز مشاهده کنیم”. به عنوان مثال ، در استان کرمان ، شهرستان راور یکی از شهرهای پر خطر قرمز محسوب می شود و این مشاهدات هوشمندانه به ما امکان می دهد تا شهر مورد نظر را برای اجرای محدودیت ها انتخاب کنیم و محدودیت هایی را برای سایر شهرها اعمال نکنیم تا مشاغل آنها با مشکل روبرو نشوید

* اضطراب بیشتر کارکنان مراقبت های بهداشتی

وی افزود: بزرگترین اضطراب ما و همکارانمان بحث عادی سازی است و هرچه به سمت نقشه های زرد و سفید حرکت می کنیم با افزایش روحیه عادی سازی روبرو می شویم. برای کنترل این بیماری و خلاص شدن از آن ، ما به فاصله اجتماعی نیاز داریم و احترام به پروتکل ها باید در نظر گرفته شود.

نمکی افزود: متأسفانه روستاهای پاک ما در استان های شمالی تحت تأثیر این بیماری قرار گرفتند و این موضوع در گذشته برای ما نگران کننده بود ، ما شاهد مشکلات جدیدی در گیلان هستیم و زنجیره سبز شمال مه آلوده به ویروس است. تاج. ” برخی دیگر از استان ها تحت تأثیر استان های شمالی قرار دارند. سفر به استانهای شمالی باعث بیماری در سایر شهرها می شود. همکاران ما در استانهای جنوبی باید به دو دسته احترام بگذارند. این مسئله نیز مدیریت می شود و حتی پس از آن ، در این شرایط که مردم به دلیل برودت هوا در خانه هستند ، باید مدیریت کرونا را در نظر گرفت.

* واردات واکسن کرونا؛ به زودی

وی در پایان گفت: خوشبختانه با دستور صریح رئیس جمهور موضوع تهیه واکسن از خارج با وجود تحریم به طور جدی پیگیری می شود و گره های واردات آن برطرف می شود. واکسن های وارداتی برای گروه های نیازمند به زودی معرفی می شوند. همچنین در آینده بسیار نزدیک واکسن داخلی به عنوان یک افتخار ملی به مردم داده می شود.

دکمه بازگشت به بالا