اجتماعی

افرادی که امسال به صورت رایگان مقابل آنفلوآنزا واکسینه می شوند

رئیس مرکز مدیریت بیماری های عفونی وزارت بهداشت با اشاره به تهیه واکسن آنفلوانزا در شبکه بهداشت برای استفاده توسط افراد در گروه های پرخطر ، گفت: امسال وزارت بهداشت تعداد بسیار بالاتری دارد واکسن های بزرگ آنفلوانزا و گروه های پرخطر ، از جمله پرسنل مراقبت های بهداشتی ، زنان زنان باردار ، افراد مبتلا به بیماری های خاص ، کسانی که به دلیل بیماری های خاص تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند ، ساکنان خانه های سالمندان ، جانبازان بالای 50٪ ، همه قربانیان جنگ شیمیایی ، زندانیان پر خطر ، بیماران اچ آی وی و برخی بیماری های خاص با هماهنگی سازمان های مربوطه واکسیناسیون رایگان می شوند.

به گزارش باراناخبر ، دکتر محمدمهدی گویا گفت: واکسیناسیون آنفلوانزا سابقه طولانی در کشور دارد ، هر ساله وزارت بهداشت این واکسن را برای گروه های پرخطر از افرادی که بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند ، تهیه می کند. از جمله کارگران خط. ” بهداشت مقدم ، برخی بیماری های خاص ، برخی از افراد ساکن در مراکز رفاهی و گروه های زندانیان پرخطر و بقیه افراد ، در صورت نیاز به واکسن ، می توانند واکسن را با تجویز پزشک و از طریق داروخانه ها در حال انجام

واکسن آنفلوانزا فقط برای گروه های پرخطر

وی یادآور شد: وزارت بهداشت تأکید کرده است که واکسن آنفلوانزا برای گروه های پرخطر است و همه افراد نیازی به دریافت این واکسن ندارند و طبق پروتکل هایی که هر ساله برای این منظور تهیه می شد ، امسال نیز به این نکته اشاره شد. درست است.

واکسن آنفولانزا هیچ ارتباطی با کرونا ندارد

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای عفونی وزارت بهداشت در ادامه با بیان اینکه تجویز واکسن آنفولانزا هیچ ارتباطی با ایمنی در برابر ویروس کرونا ندارد (Covid 19) ، افزود: مهم نیست که به Covid 19 و آنفولانزا بگیرید و خطر وقوع همزمان این دو بیماری همه گیر را به حداقل برسانید.

وی گفت: “تجربه همزمان کووید 19 و آنفلوانزا در نیمکره جنوبی نشان داده است که اقدامات موثر می تواند بروز آنفلوانزا را در فصل سرما به طور جدی کاهش دهد.” با توجه به اینکه واکسن آنفلوانزای وسیع تری به تعداد بیشتری از افراد در گروه پرخطر تزریق می شود ، همچنین رعایت بهداشت شخصی و فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل های توصیه شده بهداشتی ، شروع آنفلوانزا در موارد جدی است فصل سرما. نزول کردن.

گویا همچنین افزود: از سال گذشته پس از همه گیری کوید ، وزارت بهداشت 19 برنامه را برای تهیه آنفلوانزا و وقوع همزمان این دو بیماری همه گیر در فصل سرما در نظر گرفته است که نتیجه جلسات و پیشنهادات کمیته علمی است. آنفولانزا و نمایندگان مجلس و وزیر بهداشت. ” تقویت سیستم آزمایشگاهی ، تهیه همزمان تجهیزات تشخیصی آنفلوانزا مضاعف و Covid 19 و تهیه واکسن برای افراد بیشتر در گروه های پرخطر که مهمترین آنها زنان باردار هستند.

افرادی که امسال واکسن آنفلوآنزا را به صورت رایگان انجام می دهند

وی افزود: با برنامه ریزی انجام شده در سال جاری تعداد واکسنهای بسیار بیشتری نسبت به گروههای پرخطر یعنی پرسنل بهداشتی مقدم ، کلیه زنان باردار ، بیماران مبتلا به به دلیل بیماری های خاص تحت پوشش سازمان بهزیستی ، ساکنان خانه های سالمندان ، جانبازان بالای 50٪ و همچنین تمام قربانیان جنگ شیمیایی ، افراد با خطر بالا در زندان ها ، افراد زندگی می کنند با عفونت HIV و برخی بیماری های خاص دیگر. این افراد با هماهنگی سازمان های مربوطه به طور رایگان واکسینه می شوند.

واکسیناسیون آنفلوانزا برای گروه های هدف از روز گذشته آغاز شد

گویا ادامه داد: در حال حاضر ، بخش قابل توجهی از این واکسن ها که از بهترین شرکت های تولید کننده واکسن آنفلوانزا در جهان هستند که توسط سازمان بهداشت جهانی تصویب شده اند ، در دانشگاه های پزشکی در سراسر کشور توزیع و توزیع شده اند. محل “. این افراد باید واکسن خود را با هماهنگی مراکز بهداشتی سراسر کشور به صورت برنامه ریزی شده دریافت کنند. عملیات واکسیناسیون از شنبه ، 26 اکتبر ، در چندین شهر و یکشنبه ، 27 اکتبر ، در تمام شهرهای کشور آغاز شد.

برای دریافت و تزریق واکسن با مرکز بهداشت محلی خود تماس بگیرید

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای عفونی وزارت بهداشت از افراد واجد شرایط دریافت واکسن خواست قبل از دریافت واکسن با مراکز بهداشتی محلی خود تماس گرفته و ویزیت های غیرضروری و همچنین ازدحام در مراکز بهداشتی را به دلیل از انتقال بیماری کرونا ویروس قلب جلوگیری می کند.

وی همچنین گفت: ما از مردم می خواهیم به اعلامیه های مراکز بهداشتی در شهرها و استان ها توجه جدی نشان دهند.

طبق گفته وزارت بهداشت برای روابط عمومی ، گویا همچنین به افرادی که در گروه های پرخطر برای دریافت واکسن رایگان نیستند ، گفت: “این افراد پس از توزیع ، می توانند با تجویز پزشک خود این واکسن را از داروخانه ها دریافت کنند. واکسن در داروخانه ها ، پزشکان و مردم از این امر مطلع می شوند.

ما هنوز مورد آنفلوآنزا نداشته ایم

وی در پایان با تأکید بر اینکه وزارت بهداشت تمام تلاش خود را برای تأمین واکسن آنفولانزا به موقع و قبل از فرا رسیدن فصل سرما انجام داده است ، تأکید کرد: در این فصل تاکنون موردی از آنفلوانزا در کشور مشاهده نشده است .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا