عمومی

۲۲ فرمان بنیادی رئیس جمهور برای محرومیت زدایی بشاگرد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، مهدی دوستی استاندار هرمزگان سه شنبه شب در جمع خبرنگاران جزئیات مصوبات محرومیت زدایی بشاگرد را تشریح کرد و گفت: تاکید و دستور رئیس جمهور تصویب شد.

دوستی یادآور شد: این حجم بودجه برای اولین بار به این شهرستان اختصاص می یابد و اعتبار مصوب در برخی مناطق معادل ردیف بودجه ملی همان منطقه است.

وی افزود: پس از اعلام جزئیات مصوبات، پیگیری و اجرای آن آغاز شده است.

تاییدیه ها و تکالیف تجهیزات:

وزارت راه و شهرسازی با توجه به احداث جاده پاهاتک – درنگ مدو زمین حسن – آخاران و ارتباط آن با استان سیستان و بلوچستان (محور پشت کوه – گفر) به طول 130 کیلومتر. محور شرق به غرب شهرستان بشاگرد به بهره برداری در سال 1401 و 1402 .

وزارت راه و شهرسازی بهسازی، گسترش و رفع نقاط در معرض خطر تصادفات محور جاسگ – جکدان – سردشت – گوهران و اتصال استان کرمان به طول 61 کیلومتر به عنوان اولویت محور جنوبی شمال شهرستان بشاگرد طی سال 1401.

سازمان برنامه و بودجه کشور 700 میلیارد دلار برای تصویب خط 1، 100 میلیارد دلار برای تصویب خط 2 طی سال های 1401 و 1402 و وزارت راه و شهرسازی موظف شد 200 میلیارد دلار از منابع موجود برای باقی مانده اعتبار مصوب خط 2 تأمین کند.

وزارت راه و شهرسازی ساخت و تجهیز سه راهدارخانه در روستاهای جکدان، دشت صحرا و درنگ مدو و نصب ماشین آلات بولدوزر، لودر، دو دستگاه کامیون و خودروی سبک به تعداد مورد نیاز تا سه ماهه اول سال جاری. 1401..

وزارت راه و شهرسازی حداکثر ظرف مدت سه ماه 7 ایستگاه بالگرد (بالگرد) در محل های تعیین شده از سوی فرمانداری در شهرستان بشاگرد احداث و به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحویل شود.

وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه کشور در سال 1401 موظفند 1000 میلیارد دلار برای تکمیل خطوط فرعی و تاسیسات مجتمع سد سهران و جگین بر اساس اولویت های اعلامی استان و در سال 1402 مبلغ 700 میلیارد دلار برای تکمیل مجتمع های مذکور اختصاص دهند. 50 درصد مشارکت وزارت نیرو و 50 درصد درصد سازمان برنامه و بودجه کشور برای اعطای وام تعهدات اجرایی این بند حداکثر تا پایان سال 1402 بر عهده وزارت نیرو خواهد بود. .

وزارت نیرو حداکثر ظرف مدت دو ماه 10 مخزن آبرسانی سیار و استقرار آن در شهر بشاگرد تامین شود.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی الحاق کادر پزشکی به بیمارستان سردشت متناسب با نیاز شهرستان جهت تامین 3 دستگاه آمبولانس و یک فروند بالگرد امدادی به شهرستان بشاگرد حداکثر ظرف مدت سه ماه.

بر اساس تصمیم کارگروه ملی توسعه شهرستان بشاگرد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجاز است مطابق با الگوی مشابه پرسنل پزشکی جزیره ابوموسی در قرارداد پزشکان اقدام کند. کارکنان شهرستان بشاگرد.

ستاد اجرایی فرمان امام ره در سال 1401، 8 واحد خانه پزشکان در شهر بشاگرد احداث و تجهیزات تله مدیسین (تله مدیسین) را در بیمارستان سردشت نصب کرد.

وزارت نفت در سال 1401 70 میلیارد دلار برای اجرای طرح های آبخیزداری در سه نقطه منتخب شهرستان پیش بینی می شود و وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای طرح در سال 1401 اقداماتی را انجام می دهد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت ظرف مدت دو ماه گزارش ارزش اقتصادی معادن شهرستان بشاگرد تهیه و به دبیرخانه کارگروه ملی شهرستان بشاگرد ارائه شود. همچنین در سال 1401 معادن دارای مجوز اکتشاف شهری (15 مورد منتخب) پس از برق رسانی با نصب تجهیزات ژنراتور از آن وزارتخانه تحویل و کارگاه های تولید شن و ماسه از طریق بخش خصوصی در منطقه راه اندازی شد. همچنین مقرر شد سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) منطقه اکتشاف معدنی شهرستان را در سال 1401 مطالعه و تکمیل کند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است سیلندر (کپسول) گاز مایع مورد نیاز شهرستان را در تمامی سطوح شهر بشاگرد با نرخ مصوب دولت در اختیار مردم قرار داده و بر نحوه و قیمت آن نظارت کامل داشته باشد.

وزارت دارایی اقتصاد اعلام و اعمال افزایش معافیت مالیاتی صنایع مستقر در شهرک صنعتی بشاگرد از ابتدای سال 1401 از 5 سال به 10 سال. ایجاد شعبه در شهرستان بشاگرد و ایجاد شعبه صندوق کارآفرینی امید و تقویت نیروی انسانی شعبه بانک ملی سردشت در شهرستان بشاگرد با توجه به ضعف مالی ساکنین شهر بشاگرد، گذشته از بدهکاران شهرستان. ، بانک مرکزی باید گزارشی را به دبیرخانه کارگروه توسعه ملی ارائه کند. شهرستان بشاگرد ظرف مدت دو ماه.

استانداری هرمزگان طرح مطالعاتی توسعه میدان‌های پلک، برق و پلات باید ظرف مدت دو ماه اجرا شود و سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت جهاد کشاورزی نیز طی سال 1401 اعتبار طرح را (بر اساس مطالعات انجام شده) تامین کنند. 1402.

بنیاد مسکن انقلاب مدرسه حداکثر ظرف مدت دو ماه گزارشی از ساخت گوشه های شهر بشاگرد تهیه و به دبیرخانه کارگروه ملی توسعه شهر و دانش آموزان ارائه و سپس اقدام خواهد کرد. اجرای آن طی سال های 1401 و 1402. همچنین برای 35 واحد مسکونی نیمه کاره روستای سگان (جابه جایی) سیمان مورد نیاز توسط بنیاد مستضعفان و 30 میلیون دلار به صورت رایگان توسط حضرت امام (ره) تامین می شود. مرکز فرماندهی.

ستاد اجرایی فرمان امام خمینی در رابطه با احداث مدرسه شبانه روزی در دوباب و بنیاد مستضعفان طی سال های 1401 و 1402 سه خوابگاه دیگر در مناطق منتخب شهرستان بشاگرد و به دنبال آن معاونت اجرایی محترم ریاست جمهوری احداث خواهند کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساخت هزار منبع خدمات بهداشتی در شهر بشاگرد طی سالهای 1401 و 1402 با همکاری نهادها و کمیته امداد امام خمینی (ره).

تهیه هزار قلم جهیزیه در شهرستان بشاگرد به ترتیب 250 قلم سپاه پاسداران250 مورد در سال توسط فرمان اجرایی250 مقاله توسط موسسه ضعیف و 250 مقاله توسط کمیته امداد امام خمینی در سال 1401 پس از دبیرخانه کارگروه ملی آبادانی شهر بشاگرد.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طرح اقدام خود برای تقویت پوشش اینترنتی شهرستان بشاگرد را حداکثر ظرف مدت دو ماه به دبیرخانه کارگروه توسعه ملی شهرستان بشاگرد با حضور گفر و پارامون ارائه و طی سال 1401 اجرا کند.

کلیه دستگاه های اجرایی استان سازمان مورد نظر برای ارتقا و ارتقای ظرفیت نیروی انسانی خود در شهرستان بشاگرد با استفاده از ظرفیت سازمان فنی و حرفه ای، تخصص لازم را در این ظرفیت سازی برای کارکنان ادارات توانمندسازی اقتصادی مردم بشاگرد فراهم کند. . شهر

معاونت توسعه روستایی و مناطق فقیرنشین کشور به عنوان دبیرخانه کارگروه توسعه ملی شهرستان بشاگرد، هدایت و نظارت بر تصمیمات اتخاذ شده در این کارگروه را بر عهده داشته و موظف است هر سه ماه یکبار گزارش اقدامات معاون اول رئیس جمهور را ارائه کند.

دکمه بازگشت به بالا