عمومی

۲۲ تضاد عجیب در جامعه ما

اینها 22 موردی است که از وضعیت این تناقضات پیش روی ما گرفته شده است که می خوانید:

1- در کشور عزیزمان کنار هم نشستن زن و مرد در تاریکی عاشقانه سینماها و در اوج هیجان کنسرت ها مشکلی نیست بلکه در استادیوم های کاملا روشن و روباز با حضور کامل مشکل است. از دوربین ها!

2-مسئولان عزیز ما برای گرفتن گرین کارت و رفتن به کشورهایی که بیش از سایر مردم به آنها نفرین می کنند (به بهانه مرمر، برای ادامه تحصیل و خانواده، سرمایه گذاری، خرید و …) می روند. )!

3- در اصل از زمان قاجار مسئولان دلسوز ما کشوری را که ساخته و پرداخته اند قبول نکرده اند و قبول ندارند! مثلا احمدشاه حاضر بود در سوئیس کاهو بفروشد اما در ایران شاه نباشد!

4- طبق شواهد تاریخی، مسئولان ما همیشه در زمان حیات خود می خواستند به اروپا و آمریکا بروند، اما پس از مرگ وصیت اکید کردند که در وطن خود و ترجیحاً در زیارتگاه دفن شوند! وطن خوب است، اما پس از مرگ!

5- مردم ما از 6 سالگی دوست دارند به هر کشوری که ایران نیست مهاجرت کنند! اما وقتی تیم ملی ما برای یک مسابقه ورزشی به یک کشور خارجی می رود; ناگهان ایرانیان ساکن آنجا متحد می شوند و با تعصبی ریشه دار مدام شعار «ایران-ایران» سر می دهند تا آنها را تشویق کنند.

6- آواز خواندن مردان خوش تیپ و خوش لباس روی صحنه کنسرت برای خانم ها تحریک کننده نیست اما دیدن چهره های عرق کرده ورزشکاران با لباس ورزشی ساده در استادیوم ها تحریک کننده است!

7- وقتی قرار است تعداد کمی از زنان از ترس محرومیت های بین المللی وارد ورزشگاه شوند، اجازه نشستن با خانواده را ندارند! در این ورزشگاه ها زنان و مردان به دو دسته روبه روی هم تقسیم می شوند و این دو گروه مدام با دادن شعار به یکدیگر و در پاسخ به یکدیگر تیم هدف خود را تشویق می کنند که بسیار بیشتر از تشویق های مختلط زنان و مردان است. . با یکدیگر!

8- ورود زنان به ورزشگاه به دلیل شعارهای غیراخلاقی و درگیری های بدنی مردان ممنوع است که اتفاقا باعث این شعارها و درگیری ها عدم حضور زنان می شود! همه می دانند که مردان شریف ایرانی برای محافظت از مادر خود به دنیا آمده اند، چه رسد به مادر خود.

9- دیدن آلات موسیقی از قاب کوچک تلویزیون ممنوع و تحریک کننده است اما دیدن همین سازها در کنسرت ها و از نزدیک مشکلی ندارد!

10- دیدن خواننده خوش تیپ در رادیو که گاهی در حین خواندن پلک می زند تحریک کننده نیست اما دیدن تار و 3 تار بسیار محرک است.

11- در سالن انتظار فرودگاه ها با فضای بزرگ و سقف بلند، صندلی ها برای رعایت پروتکل ها در وسط قرار می گیرند، اما در فضای محدود هواپیما، هنگام صرف غذا همه کنار هم و بدون ماسک می نشینند!

12- تلگرام و فیسبوک و توییتر فیلتر هستند اما اینستا; واتس اپ دقیقاً با همان عملکردها و بعضاً متعلق به همان کشورها و شرکت ها فیلتر نمی شود! در ضمن همه مسئولینی که توییتر رو فیلتر کردند خودشون استفاده میکنن!

13- استفاده از ماهواره که نسبت به شبکه های اجتماعی فضای مجازی محدودتر است ممنوع است اما استفاده از تلفن همراه که دسترسی بسیار بیشتری دارد و توانایی بیشتری در استفاده از اخبار شبکه های خارجی و سایت های غیراخلاقی دارد رایگان است!

14- پخش فیلم بازیگران داخلی بدون حجاب ممنوع است، اما در صورت خارجی بودن آن زنان حضور در کنار مردان ایرانی با هر درجه زیبایی. آرایش؛ معاشقه تحریک آمیز نیست! البته اگر فیلم موضع گیری های سیاسی داشته باشد، همه این داستان ها می تواند شلوغ تر باشد!

15 – نیازی به گذاشتن هر نوع کلاه گیس با شکل مدرن و جاه طلبانه روی سر خانم ها نیست، اما چند میلیون موی واقعی بازیگران زن کاملا تحریک کننده است!

16- فیلم های توقیف شده بیشتر از زمان اکران همان فیلم ها دیده و بحث می شود!

17- قسمت هایی از فیلم های سانسور شده و غیرعادی (که قرار نیست کسی ببیند) در فضای مجازی بسیار بیشتر و دقیق تر از سایر قسمت های آن فیلم ها دیده می شود!

18- افرادی که خیلی قاطعانه مردم را به دوری از امری مخصوصاً فساد دعوت می کنند، بعد از مدتی در همان زمینه ای که خودشان هم همین کار را کرده اند دچار سردرگمی می شوند!

19- استفاده ابزاری از زنان ممنوع است، اما در زمان انتخابات و نیاز به شرکت، خودشان ابزار می شوند!

20- اردوی مختلط دانشجویان و اساساً هر بخش اجتماعی آنها زیر نظر مسئولین دانشگاه ممنوع است، اما حضور دختر و پسر در قهوه خانه ها، رستوران ها و سایر مراکز تفریحی بدون نظارت رایگان است!

21- مشوق هایی برای تولد فرزندان تعریف شده است، اما برای تسهیلات ازدواج مانند: ایجاد اشتغال; مسکن و تامین شرایط خانواده مشوق محسوب نمی شود!

22- سارقان دزدی افراد مشهور و جوانانی که در پارک آب پاشیده اند، با عملیات پیچیده پلیسی به مدت 3 دقیقه کشف و ضبط می شوند، اما برای یافتن اختلاس کنندگان. مهاجمان سفارتخانه ها پاشیدن اسید و … این شرایط ارائه نمی شود.

دکمه بازگشت به بالا