عمومی

یک درخواست از فرهاد مجیدی و گل محمدی

سعید اکبری: بعضی اوقات وقتی مسابقات لیگ برتر را تماشا می کنیم به این نتیجه می رسیم که “به آن فوتبال نمی گویند!” ما بازی های خارجی را تماشا می کنیم ، می گوییم اگر این فوتبال است ، در مسابقات قهرمانی ما چه نامیده می شود؟ حتماً همین جمله یا جمله را بارها و بارها شنیده اید یا خودتان آن را گفته اید.

کمی فکر کنید. از بین 16 تیمی که در لیگ برتر بازی می کنند ، بیشتر تیم ها دفاع و سقوط نکردن را در نظر دارند. اگر بخواهیم مثالی بزنیم ، مطمئناً آنقدر بازی جلوی چشمتان می بینید که دقیقاً همان جمله در مورد آن صدق می کند. حداقل نیمی از تیم ها در هر مسابقه برای دفاع ، گل نخوردن و قرار نگرفتن در منطقه خطر بازی می کنند. متأسفانه ، حتی در بالای جدول ، برخی از تیم ها ترجیح می دهند به تنهایی دفاع کنند.

آیا فوتبال یک بازی مهیج برای سرگرمی مردم و هواداران نیست؟ شما فوتبال را برای سرگرمی تماشا می کنید. چرا لیگ برتر انگلیس محبوب ترین لیگ جهان است؟ زیرا آخرین تیم جدول در مقابل تیم های قدرتمند قابل پیش بینی نیست و برای پیروزی به زمین می رود.

در لیگ برتر ایران اما مسابقات معمولاً کم امتیاز هستند و تیم ها به دفاع می آیند. حتی تیم هایی که در یک سطح هستند از یکدیگر دفاع می کنند و اگر توپ از خط دروازه عبور کند چه می شود. به دلیل همین نگاه دفاعی است که فوتبال ایران روز به روز در دنیای واقعی رونق می گیرد و در عوض در فضای مجازی غیر واقعی داغ می شود. چون فوتبال خودش چنین چیزی را ندارد پس بهتر است در آن فضا بازار خود را گرم کند و بپرد و شوخی کند و به هواداران طرف مقابل توهین کند.

برای فردا حداقل انتظار اهالی فوتبال تماشای یک بازی زیبا از دو تیم با استعداد است. بازی حساس است ، یا نه. هواداران می خواهند تیمشان برنده شود ، در غیر این صورت آنها می توانند موقعیت خود را به عنوان مربی متزلزل کنند. این نیز درست است ، اما انتظار می رود فوتبال روی صفحه تلویزیون نقش کیفی داشته باشد. فارغ از نتایج ، هواداران فوتبال پس از دیدن یک بازی هیجان انگیز ، همیشه از کیفیت یک بازی قدردانی کرده اند ، حتی اگر تیم آنها باخت. امیدوارم دربی فردا به گونه ای به پایان برسد که برای چند روز ، به جای صحبت در مورد مشکلات او ، همه در مورد کیفیت بالای او صحبت کنند.

252 252

دکمه بازگشت به بالا