عمومی

یزد نیازمند استاندار بی‌حاشیه و دارای اشراف کامل بر استان است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، حجت الاسلام سید محمد کاظم مدرسی با تسلیت به مناسبت اربعین حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: مردم به حفظ مسائل بهداشتی و سلامتی وابسته هستند و در این زمینه احساس مسئولیت می کنند ، اما در عین حال آنها شکایت می کنند

وی با بیان اینکه جنبش اربعین یک جریان فوق العاده است ، افزود: اربعین بزرگترین و پرجمعیت ترین تجمع جهان است که همه تجمعات جهان را تحت الشعاع قرار داده و طولانی ترین و پرجمعیت ترین راهپیمایی در تاریخ بشریت و بزرگترین مجلس عزاداری در تاریخ بشریت. “

مدرسی تصریح کرد: اربینی طولانی ترین چادر خدماتی تاریخ از بصره تا کربلا ، نجفی تا کربلا ، حله تا کربلا است و بیشترین تعداد داوطلب را برای خدمات رایگان و پذیرایی شرافتمندانه از مهمانان و زائران دارد.

امام جمعه مرکز یزد ادامه داد: اربعین خیرات و خدمات بیشتری به مردم دارد و همچنین شاهد حضور کمتر نیروهای دولتی و پلیس در این جمعیت و راهپیمایی بزرگتر هستیم.

وی تأکید کرد: با وخامت وضعیت امنیتی ، انگیزه بیشتری برای حضور در این مراسم ایجاد می شود ، زیرا گفته می شود که حدود 60 درصد شرکت کنندگان زن هستند ، در حالی که اکثر ملیت ها طرف هستند. در پیاده روی اربعین یکدیگر را می بینیم.

مدرسی یادآور شد: اربینی قدیمی ترین مراسم آیینی است که بیش از پیش با شور و شعور برگزار می شود و دارای پیامهای سیاسی ، عبادی ، اجتماعی ، ارزشمند و انقلابی است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشکده ها یاد و خاطره حدود هزار دانش آموز شهید و 124 معلم و شهید فرهنگی استان یزد را گرامی داشت و گفت: ما 262 هزار دانش آموز در استان یزد داریم و با کمبود با نیروهای آموزشی ، معلمان و فضای آموزشی به ویژه در بخش مرکزی از جمله حسین آباد ، خویدک ، اکرمیه ، اکرم آباد و … روبرو هستند. در شرایط فعلی ، فکر نمی کنم بیش از 50 درصد از اهداف در سال گذشته و بیش از 20 درصد از اهداف پرورش در سال گذشته به دست آمده و راه های جبران کمبودهای آموزشی باید با توجه به شرایط کرونری و سایر مسائل جبران شود.

مدرس تاکید کرد: باید تدابیری اتخاذ شود تا دانش آموزان در چهار منطقه خانه ، مدرسه ، مسجد و بسیج مستقر شوند و این چهار ناحیه را با هم داشته باشند ، ما کار خواهیم کرد.

امام جمعه قسمت مرکزی یزد درباره انتخاب استاندار نیز گفت: استان یزد استاندار باید نقاط قوت و ضعف فرهنگ اقتصادی و اجتماعی استان را بشناسد و حاشیه ای ندارد و متهم به ترجیح منافع شخصی به علایق اجتماعی

وی افزود: باید به جدیت و تلاش احترام گذاشت ، او باید جوان ، فداکار و باتجربه باشد و این موضوع را جدی در نظر بگیرد که استان یزد یکی از 10 استان برتر است که مالیات می پردازد ، اما همچنین از گذشته است. استانها برای دریافت بودجه. همچنین استان اول. “از نظر معادن و تنوع ، و استان دوم از نظر ثروت معدنی ، و با تمام سرمایه ای که از استان خارج می شود ، این استان هنوز باید بخشی از آن مشکل ساز باشد.

دکمه بازگشت به بالا