عمومی

گلستان نیازمند آزمایشگاه مرجع اندازه گیری سموم محصولات کشاورزی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین علی محمد چوپانی ظهر یکشنبه در جلسه کمیسیون کشاورزی گرگان اظهار داشت: زمانی که مرغداران ارز خارجی 4200 دلار داشتند، قیمت مرغ 30 هزار بود و امروز ارز چند برابر شده در حالی که مرغ دو برابر شده و این قیمت برای تولیدکننده به صرفه نیست.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان افزود: برای تولید جوجه 1500 گرمی ضد زیستی و ما واکسن نداریم و قصد داریم در جمعیت مرغ داشته باشیم سازنده برای ایجاد استانی برای کاهش وزن،

وی گفت: وزن مرغ اصیل مورد استفاده در اروپا و کشورهای هدف صادراتی بین یک کیلو و 200 گرم تا یک کیلو و 500 گرم است. ولی در کشور ما جوجه دو تا دو و نیم است کیلوگرم تولید می شود و برای تولید مرغ با این وزن باید از انواع مختلفی استفاده کرد ضد زیستی و این یک واکسن است.

چوپانی افزود: زمانی که نهاده های دامی 6 برابر شده باید قیمت محصولات تغییر کند، سرمایه در گردش کشاورز نیز باید افزایش یابد ضمن اینکه سرمایه در گردش کشاورزان ما نیز کاهش یافته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان تصریح کرد: تمامی کشاورزان در زمان کاشت، کاشت و برداشت باید کارت اعتباری برای پرداخت داوطلبانه داشته باشند و این تمهیدات باعث کاهش هزینه تولید در کشور می شود.

چوپان گفت: زراعت باید بر اساس ارز آزاد باید قیمت داشته باشد زیرا تامین بسیاری از اقلام مورد نیاز کشاورزان به ارز آزاد بستگی دارد و نبود این نوع قیمت باعث ضرر کشاورزان می شود.

وی گفت: آزمایشگاه مرجعی که میزان محصولات کشاورزی را با توجه به نیاز کشورهای مبدا اندازه گیری می کند گرفتن کندی یکی از نیازهای اساسی استان ما است و باید در استان مستقر شود تا صادرات محصولات با کیفیت و مورد پسند بازار جهانی استان تضمین شود.

دکمه بازگشت به بالا