ورزشی

گزارش ساکرنت از شانس بالای ایران برای صعود به دور دوم جام جهانی

ساکرنت از ایران به عنوان تیمی دیدنی در جام جهانی یاد کرد که شانس زیادی برای صعود به دور دوم دارد.

به گزارش باراناخبر، با قرعه کشی مرحله گروهی روز جمعه در دوحه، شمارش معکوس برای جام جهانی 2022 قطر به طور جدی آغاز می شود. از آن لحظه به بعد، هر تیم می تواند مسیر خود را برای رسیدن به فینال مشخص کند.

به نظر می رسد این دوره یکی از غیر قابل پیش بینی ترین تورهای تاریخ معاصر باشد. حذف ایتالیا از مرحله مقدماتی جام جهانی به خوبی نشان داد که امنیت در دنیای فوتبال وجود ندارد.

ابتدا به بررسی مدعیان قهرمانی در این دوره می پردازیم:

آلمان

هانسی فلیک اولین تیمی بود که به جام جهانی رسید و از زمانی که فلیک جایگزین یواخیم لو شد، هشت برد متوالی برای آلمان به ثبت رساند که در آن ژرمن ها 33 گل زدند و فقط دو گل دریافت کردند. قهرمانان چهار دوره جهان همچنان می توانند روی تجربه مانوئل نویر، آنتونیو رودیگر، جاشوا کیمیچ، توماس مولر و ایلکای گوندوگان حساب کنند، اما ستاره های نوظهوری مانند جمال موسیالا را نیز باید دست کم گرفت.

برزیل

برزیل از زمان شکست در بازی دوستانه مقابل پرو در سپتامبر 2019، تنها 27 بار در 27 بازی شکست خورده است که هر دو برابر آرژانتین بوده است. به دلیل انفجار کرونا، بازی های برزیل در دو سال و نیم گذشته به بازی با تیم های آمریکای جنوبی محدود شده است. برزیل از زمان شکست مقابل بلژیک در مرحله یک چهارم نهایی 2018 که در سال 2019 با نتیجه 3-1 مقابل جمهوری چک به پیروزی رسید، تنها یک بار مقابل حریفان اروپایی بازی کرده است.

با این حال، برزیل در رده بندی جهانی فیفا در رده دوم قرار دارد و تیم آنها در هر موقعیتی کیفیت مشخصی دارد. مربی تیتو دو دروازه بان درجه یک جهانی به نام های آلیسون و ادرسون دارد. مدافعانی مانند مارکینیوس و ادر میلیتائو در ترکیب سلسائو حضور دارند. هافبک های این تیم از جمله فابینیو و کاسمیرو نیز عالی هستند. علاوه بر این بازیکنانی مانند نیمار، وینیسیوس جونیور، فیلیپه کوتینیو و گابریل مارتینلی در ترکیب برزیل حضور دارند.

فرانسه

روی کاغذ، فرانسه بهترین تیم برای صعود به جام جهانی است، اما یورو 2020 هم همینطور بود، زمانی که در ضربات پنالتی توسط سوئیس در 1/16 حذف شد. سپس فرانسه زودتر شکست نخورد و با قهرمانی در لیگ ملت‌ها به حالت اول برگشت. بازیکنانی مانند کیلیان امباپه، آنتوان گریزمان، پل پوگبا و آنگولو کونته از فرانسه تیم خطرناکی ساخته بودند.

سایر مدعیان قهرمانی: بلژیک، انگلیس، آرژانتین

تیم تماشایی در جام جهانی 2022

اسپانیا، آمریکا، سنگال یا مصر، ایران

ایران

اگرچه ایران از دهه 70 تاکنون 6 بار به مرحله گروهی جام جهانی رسیده است، اما هرگز نتوانسته به طور مستقیم به مرحله حذفی صعود کند. اما تنها قطر میزبان خواهد بود که از ایران در جام جهانی حمایت تماشاگران بیشتری خواهد داشت و به عنوان یکی از اوزان سنتی آسیا، ایرانی ها می توانند از برتری نسبی خانگی نسبت به جام جهانی 2018 که با تساوی با پرتغال به پایان رسید، سود ببرند. با یک امتیاز کمتر از مرحله حذفی به دور دوم راه یافتند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا