علمی و پزشکی

کووید-۱۹ احتمالا شبیه آنفلوآنزای فصلی می‌شود

پزشکان و محققان به طور فزاینده ای از ویروس آگاهی دارند ، زیرا حمله جهانی Covid-19 ادامه دارد و تعداد کشته ها در بیمارستان های برخی کشورها در حال افزایش است.

وقتی بیماری همه گیر آغاز شد ، مردم در ابتدا امیدوار بودند که این واکسن بتواند ویروس را از بین ببرد و به “ایمنی جمعی” در سراسر جهان کمک کند ، اما مقامات بهداشت هشدار دادند که ویروس می تواند هر ساله مانند آنفولانزا برگردد.

طبق تحقیقات بیشتری که در حال حاضر روی Covid-19 در حال انجام است ، ویروس ممکن است برای همیشه در جوامع انسانی وجود داشته باشد ، اما میزان عفونت و مرگ به اندازه اپیدمی کنونی نخواهد بود.

دکتر گفت: “ویروس کرونا ویروس باقی مانده است و از بین بردن آن تقریباً غیرممکن است.” جان براونشتاین ، متخصص ارشد نوآوری در بیمارستان کودکان بوستون ، در مصاحبه با ABC News.

پیش بینی دکتر براونشتاین همچنین با تحقیقات اخیر سازگار است.

بر اساس یافته های این مطالعه ، ویروس SARS-Cow-2 ، عامل ایجاد کننده Covid-19 ، سرانجام به همراه سایر علائم خفیف پاتوژن های ویروس کرونا به صورت فصلی بازگشت.

اما این به اپیدمی محلی کوید -19 بستگی دارد. محققان دانشگاه آموری در جورجیا و ایالت پن می گویند این ویروس ممکن است دیگر گسترده نباشد و باعث بیماری دائمی جدی در مکان های مختلف شود.

جنی لوین ، نویسنده اصلی این تحقیق ، به نیویورک تایمز گفت: “چه مدت طول می کشد تا به اپیدمی محلی برسیم ، به سرعت گسترش بیماری و موثر بودن واکسیناسیون بستگی دارد.”

Covid-19 تأثیر گسترده ای بر روی سیستم ایمنی بدن بزرگسالان داشت زیرا این یک بیماری زای ناشناخته بود و بدن به مبارزه با ویروس جدید عادت نداشت. اما هرچه افراد بالغ بیشتر واکسن Covid-19 دریافت کنند یا خود به ویروس آلوده شوند ، پاسخ بدن انسان به ویروس تغییر می کند و می تواند از پاتوژن مصون بماند. به گفته این متخصصان ، این امر باعث می شود پاسخ بدن در برابر عفونت های بعدی همانند پاسخ آن به سرماخوردگی باشد.

از طرف دیگر ، کودکان هنوز در مقایسه با بزرگسالان تحت تأثیر این ویروس جدید قرار نمی گیرند زیرا بدن آنها به عوامل بیماری زای جدید عادت کرده است. کارشناسان پیش بینی می کنند که ویروس ممکن است در نهایت فقط برای کودکان زیر پنج سال خطرناک شود.

در این مطالعه شش نوع ویروس کرونا ویروس انسانی مورد بررسی قرار گرفت که چهار نوع از آنها در بین انسانها شایع بوده و علائم خفیفی داشتند. دو مورد دیگر سندرم تنفسی شدید (SARS) و سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) بودند که در سال 2003 و 2012 شایع بودند و باعث عفونت شدید و مرگ می شدند اما شیوع چندانی پیدا نکردند.

دکتر. لوین و تیمش حدس می زنند كه Covid-19 شباهت زیادی به ویروس محلی کرون دارد كه باعث سرماخوردگی می شود ، به این معنی كه در آینده می تواند به بیماری فصلی تبدیل شود و نه كاملاً از بین برود.

استفاده از واکسن بسته به اثربخشی و تزریق آن ممکن است روند پیشرفت ویروس جدید را تغییر دهد.

اگر واکسن از شیوع ویروس در بین انسان جلوگیری کند ، نتیجه می گیریم که باید به عنوان واکسن سرخک به همه افراد تزریق شود ، اما اگر از شیوع آن جلوگیری نکند ، ممکن است لازم باشد سالانه تجدید شود تا از شیوع عفونت جلوگیری شود.

به گزارش ایندیپندنت ، دکتر لوین و تیم وی پیش بینی کردند که واکسن ها قادر به ریشه کن کردن Covid-19 نخواهند بود و ویروس روی زمین باقی خواهد ماند اما باعث مرگ کمتر می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا