اجتماعی

کووید-۱۹؛ واقعیت قرن / خطرناک‌ترین جهش‌های کرونا

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه کووید واقعیت قرن است و برخی افراد این بیماری را دروغ قرن می دانند ، صحت ندارد ، گفت: او این کار را کرد.

در مصاحبه ای برای باراناخبر ، دکتر سید علیرضا ناجی وی گفت: “ممکن است ویروس کرونا آزمایشگاهی بوده و توسط طبیعت ایجاد شده باشد که هر دو امکان پذیر است.” البته ، ما می دانیم که طبیعت به احتمال زیاد چنین ویروسی ایجاد می کند. در طول تاریخ ما ، ما طبیعت را مشاهده کرده ایم که ویروس هایی به مراتب کشنده تر و حتی کشنده تر از Covid است و کل جهان را تحت تأثیر قرار داده است. به عنوان مثال ، آنفولانزای اسپانیایی طی دو سال 80 میلیون نفر را در سراسر جهان کشته است. در ایران در آن زمان ، به دلیل قحطی و بیماری های دیگر و ترکیب آن با بیماری همه گیر سال 1918 ، جمعیت ایران طی دو سال به نصف کاهش یافت. بنابراین ما آن را داشتیم و طبیعت می تواند آن را انجام دهد.

کوید – واقعیت قرن نوزدهم

وی افزود: در حالی که برخی از افراد ممکن است بخاطر رقابت اقتصادی و قدرت جهانی بخواهند چنین ویروس هایی را ناجوانمردانه ایجاد کنند که این امر می تواند سلامت انسان را به خطر بیندازد ، اما مسئله مهم اکنون این است که کوئید واقعیت قرن است. این درست نیست برخی از افراد باعث اضطراب مردم می شوند و این بیماری را دروغ قرن می نامند و غیره. این بیماری واقعیتی است که کل جهان را تحت تأثیر قرار داده و مردم را می کشد. در عین حال می تواند تغییرات ژنتیکی ایجاد کند و ما باید با آن مبارزه کنیم بیماری نیز کاملاً واضح است. اگر ویروس از آزمایشگاه به بیرون درز کرده باشد یا توسط طبیعت ترمیم شده باشد ، اصول کنترل آن تغییر نمی کند یا واکسن را زیر سوال نمی برد. از آنجا که نتایج واکسن مشخص است و نشان می دهد که چقدر می تواند کمک کند .

اخبار نادرست درباره واکسن ها

ناجی درباره اظهارات علیه واکسن ها مانند احتمال مرگ پس از واکسیناسیون و غیره گفت: “این خبر کذب بود.” آیا هر چیزی که به صورت آنلاین گفته می شود باید پذیرفته شود؟ آیا هر چیزی که یک دانشمند می گوید باید درست باشد؟ ما باید در مورد شواهد علمی اظهار نظر کنیم. ادعاهای مطرح شده در زمینه ضد واکسن مبنی بر اینکه جهش های ویروسی ناشی از واکسن و غیره است کاملاً رد شده است. زیرا بیشتر ویروس ها در دنیا قبل از مجوز و واکسیناسیون ایجاد شده اند.

چرا ویروس کرونا تغییر می کند؟

وی گفت: “تغییر ویروس به دلیل گردش ویروس است.” این درست نیست که آنتی بادی می تواند بیماری را بدتر کند. اکنون بیش از 1.8 میلیارد دوز واکسن در سراسر جهان تزریق شده است و شواهد فوق العاده ای در این مورد وجود دارد. تمام شواهد نشان می دهد که واکسن باعث کاهش بیماری شده است. در کجای دنیا مشاهده کرده اید که واکسن شدت بیماری را افزایش دهد؟ در عین حال ، چه مطالعه ای می تواند نشان دهد که همه دو سال پس از واکسیناسیون می میرند؟ تابستان بسیار خنده دار و شوخ طبع است و این موارد رد شده است. باید بدانیم که برخی از این اخبار جهانی یا داخلی سواد مجازی یک کشور را آزمایش می کنند. به عنوان مثال ، ما پس از دریافت واکسن کرونا از نظر اخبار مغناطیسی نادرست مورد آزمایش قرار گرفتیم و در این آزمایش نمره بسیار کمی گرفتیم. زیرا هیچ کس به جز ایرانیان اینقدر قدر این موضوع را ندانسته است.

خطرناک ترین جهش های تاج

ناجی درباره خطرناک ترین جهش های تاج فعلی گفت: “در حال حاضر خطرناک ترین واریته ای که می توانیم از نظر شکستن واکسن با آن روبرو شویم ، نوع آفریقای جنوبی است.” در مورد میزان همه گیری ، انواع جدیدی وجود دارد که در هند مشاهده می کنیم. البته ، تغییرات را می توان در جای دیگر مشاهده کرد ، اما چهار نوع وجود دارد سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک نگرانی اعلام کرده است که انواع انگلیسی (بریتانیایی) ، آفریقای جنوبی ، برزیل و هند وجود دارد که به نظر من هندی ها و آفریقای جنوبی مهمترین آنها هستند.

وی گفت: “البته در ویتنام که یکی از کشورهایی بود که در کنترل کوئید بسیار بسیار موفق بود ، با سهل انگاری و جابجایی کارخانه اپل از چین و ورود چینی ها به آنجا ، این قانون شکسته شد و در یک زمان بسیار کوتاه آنها یک نوع را می بینند که همچنین کمی خطرناک تر است. با این حال انواع مختلفی وجود دارد ، و ما باید مراقب باشیم ، اما اگر می بینیم که در انگلیس ، با وجود گسترش نوع هند ، که 23٪ از آن را تشکیل می دهد موارد مشخص شده است ، اما با وجود این ، بیمارستان ها شلوغ نیستند و مرگ و میر زیاد نیست و حتی بعضی روزها میزان مرگ و میر به صفر می رسد و ICU آنها خالی است ، این به دلیل همان معجزات و اثرات بسیار مهم واکسن است نوع جدیدی را می توان در این کشورها معرفی کرد و حتی ممکن است موارد مثبتی داشته باشد ، اما این تعداد موارد شدید و مرگ و میر را افزایش نمی دهد. بنابراین ، آنها همچنان سطح واکسیناسیون خود را افزایش می دهند. زیرا این مسئله با واکسیناسیون حل خواهد شد و انشاالله به زودی شاهد این موضوع در کشور خواهیم بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا