اقتصادی

کنترل تورم در صدر اولویت دولت است

باراناخبر/ آذربایجان شرقی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بر اساس تاکید رئیس جمهور، کنترل تورم اولویت اصلی دولت در سال 1401 بود و تلاش می کند موانع بر سر راه تولیدکنندگان برطرف شود.

سجاد احسان خاندوزی روز پنجشنبه سوم شهریور ماه در جمع فعالان اقتصادی شهرستان بناب اظهار داشت: طی اقداماتی که دولت در اردیبهشت ماه سال جاری انجام داد، اولین هدف کاهش اجاره بها بود. و تولید کننده را حفظ کنید. در زمینه

وی افزود: پس از موج اجرای این سیاست در دو تا سه ماه اخیر، بستر مناسبی برای کمک به تولیدکنندگان در فضای بدون رانت برای استفاده از نتایج عملکرد دولت فراهم شده است.

وی افزود: در شرایطی که کشور تورم بالایی دارد و نرخ سود بانکی نصف آن است، شبکه بانکی باید با تقاضای جدی تسهیلات و اعتبار مواجه شود.

به گفته وی، در صورت تسلیم 100 درصدی بانک ها در مقابل مطالبات، با افزایش شدید متغیرهای نقدینگی مواجه خواهیم شد و خلق پول مجددا باعث تورم در کشور و در صورت بسته شدن کامل فضای پرداخت تسهیلات، تولیدکنندگان خواهد شد. با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

خاندوزی ادامه داد: باید بین این دو هدف افراطی باشیم. کنترل و اداره تقاضای بالا در حوزه وام نیز از طریق مهار تورم انجام می شود و به محض کاهش تورم، این روند اصلاح می شود که اولویت ماست.

وی افزود: متاسفانه گاهی شبکه بانکی طوری با سازنده برخورد می کند که گویی هیچ مانعی از سوی او وجود ندارد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه اصل بازگشت نرخ ارز به کشور باید زیر سوال برود، تاکید کرد: باید در بازار حواله های خارجی تغییراتی ایجاد شود که در این زمینه مذاکراتی با بانک مرکزی انجام شده است و امیدواریم بانک این موضوع را انجام دهد. به ما کمک کنید تا بتوانیم از نرخ عادلانه استفاده کنیم که اگر صادرکننده می خواهد صادرات داشته باشد، این کار را انجام دهیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا