اقتصادی

جهت‌گیری دولت عدالت‌محوری عملی است/تقدیر از اقدامات بانک مرکزی درکاهش پایه پولی و کنترل نقدینگی

رئیس جمهور با تاکید بر اجرای عدالت در همه ابعاد حکومتی گفت: جهت گیری کلی دولت سیزدهم در همه حوزه ها مبتنی بر اجرای عدالت است.

به گزارش باراناخبر، آیت الله دکتر. سید ابراهیم رئیسی امروز یکشنبه (5 تیر) در جلسه هیات دولت با تبریک عید سعید فطر، اجرای عدالت را مهمترین توصیه مولای متقیان ملا علی بن ابی طالب دانست. ع) خطاب به دولتمردان و تاکید کرد: اجرای عدالت یکی از مهمترین آنهاست. آرمان های انقلاب اسلامی و امام راحل (ره) یکی از نقاط برجسته مقام معظم رهبری بوده است. جهت گیری کلی دولت سیزدهم از بدو تأسیس تاکنون این بوده که نظام اداری کشور بیش از گذشته به سمت عدالت حرکت کند.

رئیس جمهور اجرای عدالت در جامعه را امری دشوار دانست و با تاکید بر درس های گرانقدر حضرت علی در این زمینه، تاکید کرد: در عمل به سمت عدالت گرایی مهم است و این اهمیت جز محقق نمی شود. در سایه تلاش و مبارزه

آیت الله رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به گزارش رئیس کل بانک مرکزی در خصوص اقدامات انجام شده برای کاهش پایه پولی و کنترل نقدینگی در خرداد ماه، این اقدامات را ارزیابی و بر لزوم تبیین این دستاورد به بانک مرکزی تاکید کرد. مردم: کنترل رشد نقدینگی یکی از عوامل کنترل تورم است، اما جدای از آن باید تاکید کرد که سیاست های اساسی دولت در زمینه حمایت از تولید باید با قوت ادامه یابد.

دکتر. رئیسی با اشاره به اینکه جام جهانی قطر در راه است توجه ویژه به مشکلات و مطالبات تیم ملی را ضروری دانست و از وزارت ورزش خواست تمام تلاش خود را برای آماده سازی و حضور موفق تیم کشورمان به کار گیرد. تیم ملی کشور در این رویداد مهم مورد استفاده قرار گیرد

آیت الله رئیسی با تاکید بر تکمیل لازم تیم ملی فوتبال، به وزارت ورزش و جوانان دستور داد تا مقدمات آماده سازی تیم ملی را ادامه دهد تا بازیکنان بدون دغدغه در این رشته بین المللی حضور یابند.

رئیس جمهور حضور موفق دانش آموزان ایرانی در المپیادهای جهانی را امیدوارکننده خواند و با تبریک این موفقیت ها، گفت: سیاست دولت حمایت از ارتقای سطح علمی تمامی مدارس و دانش آموزان ایرانی به ویژه مدارس دولتی است.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به سالروز تأسیس شورای نگهبان، این شورا را نهاد مبارکی توصیف کرد که برای حفظ و حراست از «اسلام و جمهوری‌خواهی» نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد شده است.

دکتر. رئیسی افزود: این شورا در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی همواره نقش‌آفرین و سازنده در پاسداری از ارزش‌های محوری انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است.
رئیس جمهور در ادامه به بحث «حفاظت از سواحل و ایمن سازی دریا برای حفظ جان گردشگران و مسافران» پرداخت و اظهار داشت: مرگ حتی یک نفر در دریا ناراحت کننده است و باید نگرانی خانواده ها در این زمینه برطرف شود. ، و برنامه ریزی سازمان مدیریت بحران برای امنیت سواحل را واگذار کرد.

دکتر. رئیسی در ادامه بر لزوم استفاده از ظرفیت های بانوان فرهیخته و توانمند در مناصب رهبری تاکید کرد و گفت: دولت مردمی همواره به دنبال شایسته سالاری در عرصه مدیریت است، لذا در این دولت بانوان عزیز نباید احساس کنند که در حاشیه هستند به توانایی ها و کارایی آنها توجه نمی شود.

رئیس جمهور گفت: در استفاده از نیروی انسانی ملاک صلاحیت و کارآمدی افراد است و امروزه در کشور ما بسیاری از زنان از صلاحیت و کارایی علمی بالایی برخوردار هستند و اگر فرصت داده شود می توانند در عرصه های مختلف موثر باشند. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا