اقتصادی

تورم آمریکا بدون تغییر ماند

تورم ایالات متحده بدون تغییر و 1.4 درصد باقی ماند.

به گزارش آسوشیتدپرس ، میانگین نرخ تورم بزرگترین اقتصاد جهان در 12 ماه منتهی به ژانویه ، بدون تغییر نسبت به مدت مشابه ماه گذشته ، به 1.4 درصد رسیده است.

تورم که 0.1 درصد کمتر از حد انتظار بود و بالاترین نرخ تورم در ایالات متحده طی چهار ماه بود ، بیشتر تحت تأثیر افزایش قیمت مواد غذایی قرار گرفت. تورم در این بخش به 3.8 درصد رسیده است. پس از آن ، مراقبت های پزشکی 2.9٪ باد می شود.

از طرف دیگر ، بزرگترین عامل کاهش تورم آمریکا در ماه گذشته گروه انرژی بود که تورم منفی 8.6 درصدی را ثبت کرد. پس از آن بخش حمل و نقل با منفی 3.7 درصد قرار دارد. از طرف دیگر ، تورم اصلی که تغییرات گروه انرژی و مواد غذایی را به دلیل نوسانات زیاد آنها در نظر نمی گیرد ، در پایان ژانویه به 1.3 درصد رسید که نسبت به ماه گذشته 0.1 درصد کمتر است.

به صورت ماهانه ، نرخ تورم ایالات متحده در این ماه با افزایش 0.1 درصدی نسبت به ماه قبل به 0.5 درصد رسیده است. متوسط ​​نرخ تورم بین سالهای 1914 و 2020 3.21 درصد بود که بیشترین تورم در ژوئن 1920 با 23.7 درصد و کمترین آن با 15.8 درصد در ژوئن 1921 ثبت شده است.

مدل جدید سیاست فدرال رزرو اجازه می دهد تا تورم از سطح هدف گذاری شده 2٪ برای تقویت رشد اقتصادی و تزریق نقدینگی لازم به بازارها فراتر رود ، اگرچه طبق گفته جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده ، این شکاف مجاز است. تورم اضافی بالاتر از سطح 2٪ داده نخواهد شد.

پس از 12 سال رشد مثبت ، رشد اقتصادی ایالات متحده در سال 2020 به دلیل انفجار تاج و تعطیلی تجارت منفی بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا