استان ها

ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی از گویش‌ها در خوزستان

به گزارش باراناخبر از خوزستان، صادق خلیلیان با سید مجید امامی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین رضا کلاه کج مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان دیدار و گفتگو کرد.

وی در ابتدای این نشست با اشاره به حضور اقوام مختلف در خوزستان گفت: استان خوزستان دارای فرهنگ چند قومیتی و متنوع است.

استاندار خوزستان در خصوص وضعیت فرهنگی استان گفت: موضوع فرهنگ در خوزستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید در این زمینه فعالیت های بیشتری انجام شود.

خلیلیان گفت: برخی از زیرساخت های فرهنگی استان دچار مشکل است بنابراین باید اعتماد عمومی را به عنوان سرمایه اجتماعی بازسازی کنیم.

وی گفت: دولت باید نگاه مردم به مسائل فرهنگی را تغییر دهد.

استاندار خوزستان افزود: باید بر اساس رهنمودهای فرهنگ عمومی کار کنیم و سازوکار نظام مند متناسب با وضعیت استان طراحی کنیم.

خلیلیان ادامه داد: اگر بتوانیم در مقوله فرهنگ سرمایه گذاری کنیم موفق خواهیم بود.

وی گفت: ابعاد سبک زندگی ایرانی و اسلامی باید به شورای فرهنگ عمومی اطلاع داده شود تا بتوانیم برای این موضوع برنامه ریزی کنیم.

استاندار خوزستان گفت: هویت های ایرانی، اسلامی و قومیتی به هم گره خورده است، فرهنگ ایرانی و اسلامی گنجینه ارزشمندی است بنابراین نباید اجازه دهیم گویش ها از بین برود.

خلیلیان با تاکید بر لزوم ایجاد بانک اطلاعاتی از گویش های مختلف برای جلوگیری از تحریف بیان کرد: گویش ها باید به عنوان بانک اطلاعاتی مورد استفاده قرار گیرند تا اگر جایی آسیب دید. ما می توانیم آن را تعمیر کنیم.

استاندار خوزستان در پایان تصریح کرد: دولت سیزدهم در بحث فرهنگ عمومی فعالیت های ارزنده ای داشته است.

48

دکمه بازگشت به بالا