حوادث

کلاهبرداری دکتر ژنتیک و مدرس آموزشگاه کنکور از داوطلبان رشته پزشکی

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام باند کلاهبرداری که برای جعل متقاضیان مدرک پزشکی وب سایت دانشگاهی جعلی راه اندازی کرده بود ، خبر داد.

به گزارش باراناخبر، سردار علیرضا لطفی در حاشیه دستگیری این افراد در جمع خبرنگاران گفت: هشتم شهریورماه مردی 55 ساله با مراجعه به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ از داشتن فرزند و داشتن فرزند خبر داد. اوایل امسال با مرد جوانی ملاقات کرده بود و می توانست برای پسرش در دانشگاه ملی مدرک پزشکی بگیرد. بدین منظور یک قرارداد بین مالباخته و متهم منعقد شد و متهم 540 میلیون دلار و 200 میلیون دیگر نیز باید پس از تأیید نهایی پذیرش در وب سایت دانشگاه پرداخت شود. بدین منظور در تاریخ پس از اعلام نتایج، چکی به مبلغ 200 میلیون دلار به متهم داده شد.

وی با اشاره به اظهارات شاکی ادامه داد: مدتی بعد متهم با قرار دادن لینکی در سایت یکی از دانشگاه های کشور در رشته پزشکی، نام فرزند گمشده را جزو پذیرفته شدگان پزشکی اعلام کرد. به و از 200 میلیون دلار بعدی انتقاد کرد. اما وقتی فرزند این فرد برای ثبت نام به دانشگاه رفت متوجه جعلی بودن سایت شد و این فرد اصلا در دانشگاه پذیرفته نشده است.

لطفی با بیان اینکه احتمال تکرار جرایم مشابه وجود داشت، گفت: در این راستا بلافاصله رسیدگی به پرونده در دستور کار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و طی اقدامات انجام شده 16 نفر دیگر نیز که تحت تعقیب قرار گرفتند. به همان شکل فریب خوردند آنها گرفته شدند، شناسایی شدند. از این تعداد 9 نفر به پلیس فتا، 6 نفر به پلیس آگاهی و یک نفر به شهرستان دیگری شکایت کرده بودند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به تحقیقات در حال انجام ماموران برای دستگیری این افراد گفت: مأموران پس از جمع بندی اظهارات مظنونان در چند ردیف قرار گرفتند و در نهایت متوجه شدند که سه فرد تحصیل کرده آشنایی با شرایط و مراحل ثبت نام در دانشگاه ها این باند را ایجاد کرده و با جعل وب سایت های دانشگاه های معروف و درج اسامی مظنونان به عنوان پذیرفته شده فریب آنها را داده اند.

وی گفت: با هماهنگی مراجع قضایی این افراد در یک اقدام پلیسی دستگیر و به کلانتری منتقل شدند. اگرچه این افراد در ابتدا در اعتراف به گناه خود تردید داشتند، اما بعداً با شواهد روبرو شدند و به گناه خود اعتراف کردند.

لطفی ادامه داد: سست رهبر این باند در اعتراف خود گفت که او و دو دوستش تصمیم به کلاهبرداری گرفتند و از طریق مدرسه معدن که یکی از اعضای باند در آن کار می کرد ، سعی کردند دانش آموزان ثروتمندی را که به دنبال پذیرش در برخی رشته ها بودند شناسایی کنند. مثل دارو بودند

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: این افراد با ارائه پذیرش تضمینی در یک دانشگاه معتبر و در رشته مورد نظر مالباختگان را فریب داده بودند.

وی ادامه داد: متهمان با همکاری یکی دیگر از اعضای این باند که یک هکر حرفه ای است اقدام به ایجاد سایت جعلی دانشگاه مورد نظر کرده و با انتشار نام داوطلب در سایت مذکور از خانواده پول گرفتند.

لطفی در پایان گفت: با اعتراف متهمان دستگیر شده ، اظهارات مظنونان و شواهد موجود ، پرونده علیه متهمان مطرح شده و تحقیقات پلیس برای شناسایی دیگر اعضای احتمالی مفقود شده این باند توسط کارآگاهان ادامه دارد. هشتمین پلیس اطلاعات پایتخت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا