حوادث

اعلام بیشترین جرائم سایبری در سال جاری/ افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی

رئیس پلیس فتا فرجا با تشریح بیشترین جرایم سایبری در کشور از افزایش قدرت کشفی پلیس فتا به 94 درصد خبر داد.

سردار وحید مجید در حاشیه جلسه ارتباط مستقیم با مردم که در مرکز نظارت مردمی 77 برگزار شد، در گفت وگو با خبرنگار باراناخبر وی در خصوص این جلسه گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده از سوی اداره کل بازرسی فراجا، ماموران پلیس تخصصی باید هر بار در مرکز 197 در محل حضور داشته و پاسخگوی تماس های تلفنی و مراجعه حضوری مردم و شهروندان باشند. . در این جلسات مردم مشکلات، پیشنهادات، انتقادات و حتی تمجیدهای خود را مطرح می کنند و در مواردی که قابل حل باشد در محل بررسی و رفع می کنیم. در برخی موارد، هنگام انجام این کار به راهنمایی نیاز است.

وی ادامه داد: در برخی موارد پیگیری لازم است و ما پیگیری را انجام می دهیم و نتیجه را هم به بازرسی و هم به مشتریان اعلام می کنیم. البته این حضور در مرکز 197 علاوه بر پاسخگویی منظم پلیس فتا از طریق مرکز تماس 096380 و چت آنلاین در سایت پلیس فتا می باشد. علاوه بر این، سامانه 1977 به تماس های عزیزان برای امور مربوط به پلیس نیز پاسخ می دهد.

رئیس پلیس فتایی فرجا درباره بیشترین موارد مطرح شده از سوی مراجعه کنندگان و تماس گیرندگان در این مرکز گفت: بیشترین موارد مطرح شده کلاهبرداری آنلاین، هک آنلاین، افترا و نشر اکاذیب و یکی دو مورد دسترسی غیرمجاز به داده ها بوده است. . اکثر پرونده هایی که پیش آمد در پلیس فتا تشکیل شد و در مراجع قضایی و قضایی باقی ماند و توضیحات لازم را به این افراد دادیم. برخی از مواردی که تعدادشان زیاد نبود، مواردی است که در پلیس فتا است و نیاز به تسریع دارد. برخی از پرونده ها مربوط به حوزه ماموریت پلیس فتا نبود که این افراد را به آنجا هدایت کردیم.

مجید افزود: برخی از تماس ها در خصوص تشکر و قدردانی و انتقاد و پیشنهاد بود که به آنها نیز توجه خواهیم کرد. ده ها تماس تلفنی و بازدید از مجتمع انجام شده و من و معاونین پلیس فتا به مشکلات مطرح شده از سوی مردم رسیدگی کرده ایم.

قدرت کشف پلیس فتا افزایش یافت

شایع ترین جرایم اینترنتی در کشور چیست؟

رئیس پلیس فتا شهرستان فرجا همچنین به آمار اقدامات پلیس فتا در این هشت ماه از سال 1401 تاکنون اشاره کرد و گفت: کشفیات پلیس فتا از ابتدای سال تا پایان آبان 15 درصد افزایش داشته است. همچنین شاهد افزایش 9 درصدی دستگیری ها بودیم. میزان تشخیص نیز 1.5 درصد افزایش یافته است.

وی همچنین درباره بیشترین جرایم سایبری در هشت ماهه امسال به باراناخبر گفت: اولویت های ما بر اساس فراوانی جرایم سایبری و بر این اساس کلاهبرداری آنلاین، دسترسی غیرمجاز به اینترنت، افترا و نشر اکاذیب در فضای مجازی و دسترسی غیرمجاز به اینترنت است. زورگویی سایبری داده ها یکی از رایج ترین جرایم در فضای مجازی بوده است.

افزایش کلاهبرداری های آنلاین

مجید با تاکید بر اینکه بیشتر جرایم ما مربوط به کلاهبرداری اینترنتی است، گفت: جرایم مربوط به کلاهبرداری اینترنتی نسبت به سال گذشته 37 درصد افزایش داشته است. مشکلی که ناشی از عدم توجه کاربران به توصیه ها و هشدارهای پلیس فتا است.

رئیس پلیس فتا فرجا با بیان اینکه چند مورد توسط پلیس فتا کشف می شود گفت: قدرت کشف پلیس فتا به ۱۴۰۱ افزایش یافته و میزان کشفیات پلیس فتا حدود ۹۴ درصد است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا