عمومی

کریدور راه آهن ترانزیتی شمال-جنوب

در تیرماه 1400 توصیه های کلیدی از منظر یک معلم راه و ساختمان برای بهبود عملکرد این وزارتخانه در باراناخبر به وزیر راه و شهرسازی نوشتم. مقاله اصلی اینجا،

چند توصیه برای وزیر آینده راه و شهرسازی

و بعد از 9 ماه دوباره با هیاهو نوشتم:

توصیه ای که 9 ماه پیش به وزیر راه و توسعه نوشتم

این مقالات که حاصل جمع بندی چند مقاله قبلی بود، با عنوان توصیه هایی برای وزیر آینده راه و شهرسازی قبل از انتخاب به سمت وزارت تهیه و نوشته شده است. آیا در مقاله دوم از تاخیر در اجرای برخی توصیه های منصفانه و منطقی خود نیز گلایه کردم؟ در اینجا می‌خواهم دو نکته مهم از این مقالات را که توسط من برجسته شده است، بیان کنم:

الف) خطوط راه آهن و درهای بهشت ​​در کشور

ب) سیاست های منطقه ای همیشه ثابت نمی ماند

بارها در گذشته در مقالات خود تاکید کرده ام که با توجه به شرایط جنگ در اوکراین و اهمیت ترانزیتی این کریدور، باید همواره به دنبال راه اندازی این خط ریلی کلیدی و استفاده از مزایای غنی آن باشیم. الحمدلله امروز در اخبار دیدم که بالاخره پس از پشت سر گذاشتن مشکلات سیاسی فراوان، به نظر می رسد امروز در اجلاس 6+2 توافق نهایی برای فعال سازی این کریدور ریلی بسیار حیاتی و سودآور برای کشور حاصل شده است. دلیلی برای شاد بودن فقط امیدوارم برنامه ریزی کامل برای فعال نگه داشتن این ریل ترانزیتی در دستور کار دولت محترم باشد. همین خبر:

توافق تهران، مسکو و باکو برای فعال‌سازی راه‌آهن کریدور شمال – جنوب

ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان در اجلاس ترانزیتی 6+2 ایران و کشورهای آسیای میانه بر سر فعال سازی شاخه غربی کریدور شمال – جنوب به توافق رسیدند.

* کارشناس ارشد کشوری، مهندسی سازه، مدیریت زلزله و بحران، مؤسس نوسازی و مدیریت بحران در ایران و مؤسس انجمن زبدگان شهر در کشور.

6565

دکمه بازگشت به بالا