عمومی

تفاهم ایران و قطر بر گسترش همکاری‌ها در صنعت حمل‌ونقل

با توجه به پایگاه داده باراناخبر ،

به گزارش وب سایت خبری وزارت راه و شهرسازی ، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی روز دوشنبه با جاسم بن سیف السولاتی وزیر حمل و نقل قطر دیدار و بر لزوم گسترش همکاری ها در زمینه های حمل و نقل

اسلامی با تأکید بر مشترکات فرهنگی و مرزی دو کشور گفت: “این واقعیت است که ما فرصت ها و پایگاه های بسیاری برای گسترش همکاری های دو کشور داریم”.

وی با بیان اینکه در قلب مردم ایران و مسئولان مهربانی و دوستی وجود دارد ، افزود: این مشترکات موضوعاتی نیستند که هرکسی بتواند به راحتی از آن چشم پوشی کند یا بخواهد تغییر کند.

وی ادامه داد: آمریکایی ها بیش از 40 سال است که کشور ما را محاصره می کنند ؛ اما این محاصره برای ما استرس آور و طاقت فرسا بود ، اما همچنان باعث پیشرفت در همه زمینه ها شد.

وی افزود: با توجه به تجربه ای که کشور ما در این دوره از تحریم ها داشته است ، این فرصت را داریم که این دستاورد را در خدمت همسایگان خود قرار دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با قدردانی از همکاری دولت قطر با ایران در روزهای سخت انفجار کرونا گفت: قطر نه تنها پروازها را در دوره کرونا متوقف نکرد بلکه در بسیاری از مسائل به ایران کمک کرد و این در تاریخ روابط دوجانبه. “این کشور دوام خواهد آورد.

اسلامی افزود: ما از هرگونه تفاهم و همکاری با دولت قطر در زمینه حمل و نقل استقبال می کنیم و معتقدیم این همکاری می تواند هم برای ملت های ایران و قطر و هم برای همه کشورهای منطقه مثمر ثمر واقع شود.

وی اظهار داشت: ایران به همه فرهنگ ها و مذاهب تعلق دارد ، به طوری كه اتحاد اعراب ، بلوچ ها ، تركمن ها ، آذربایجانی ها و سایر اقوام در این كشور وجود دارد و همه آنها در تركیباتی سازگار هستند.

السیتی همچنین ضمن تمجید از این نشست ، وزیر راه و شهرسازی را به منظور بازدید از پروژه های فعال و در حال انجام این کشور در زمینه حمل و نقل ، از قطر بازدید کرد.

دکمه بازگشت به بالا