اقتصادی

کرملین: روسیه گاز مجانی به اروپا نخواهد داد

کرملین می گوید روسیه در حال کار بر روی راه هایی برای دریافت پول برای صادرات گاز خود به روبل است و اگر کشورهای اروپایی از پرداخت هزینه واردات خود به ارز روسیه خودداری کنند، تصمیمات لازم را به موقع اتخاذ خواهند کرد.

به گزارش باراناخبر، در نشست روز جمعه سران اتحادیه اروپا هیچ موضع مشترکی در مورد درخواست روسیه در هفته گذشته اتخاذ نشد که گفته بود کشورهای غیردوست باید هزینه گاز را به روبل بپردازند.

تصمیم روسیه در واکنش به تشدید تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا در تلافی حمله نظامی مسکو به اوکراین، نگرانی‌هایی را در مورد امنیت انرژی ایجاد کرده است و کشورهای اتحادیه اروپا و شرکت‌های بلوک در تلاش برای درک عواقب آن هستند.

بانک مرکزی روسیه، دولت و گازپروم، تنها صادرکننده گاز اروپا، تا 31 مارس فرصت دارند تا پیشنهادات خود را برای سیستم پرداخت گاز روبل به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ارائه کنند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در یک کنفرانس خبری گفت: ما گاز را به صورت رایگان عرضه نمی کنیم و این واضح است.

کریستین لیندنر وزیر دارایی آلمان در مصاحبه با شبکه ولت روز جمعه به تامین کنندگان انرژی آلمان توصیه کرد که هزینه گاز روسیه را به روبل پرداخت نکنند. یکی از مشاوران ارشد دولت ایتالیا نیز هفته گذشته اعلام کرد که ایتالیا به پرداخت پول واردات انرژی روسیه به یورو ادامه خواهد داد.

کلودیو دسکالزی، مدیر عامل گروه انرژی ایتالیایی انی، در یک کنفرانس خبری در عربی متحده گفت: تنها موضوع مهم در اروپا گاز است و روسیه از ما می‌خواهد که به روبل پرداخت کنیم که ما آن را نداریم و در قراردادمان نیست. امارات. در روز دوشنبه.

اتحادیه اروپا قصد دارد وابستگی خود به گاز روسیه را در سال جاری به میزان دو سوم کاهش دهد و واردات سوخت فسیلی از این کشور را تا سال 2027 متوقف کند.

ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که در سال جاری 15 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی مایع را به اتحادیه اروپا عرضه خواهد کرد. تاسیسات LNG در ایالات متحده با ظرفیت کامل کار می کنند و تحلیلگران می گویند هر گونه افزایش صادرات ایالات متحده به اروپا به قیمت کاهش صادرات به سایر مناطق خواهد بود.

به گزارش رویترز، صادرات گاز روسیه به اروپا در سال گذشته حدود 155 میلیارد متر مکعب بوده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا