ورزشی

شوک فیفا به فوتبال روسیه؛ در آسیا هم محروم خواهید بود! – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، تیم ها پس از حمله نظامی این کشور به اوکراین، تیم‌های ملی و باشگاه‌های روسیه از سوی فیفا و اتحادیه اروپا از حضور در مسابقات بین‌المللی محروم شدند. این استثنا در مورد مسابقات نیز صدق می کند بازی غیر فعال انتخابی جام جهانی درخواست شد و روسیه از حضور در جام جهانی 2022 قطر بازماند.

روس ها آنها که نزدیک به یک سال است از مسابقات بین المللی محروم بوده اند سعی کرده اند به قاره آسیا بروند و به عضویت کنفدراسیون فوتبال آسیا درآیند. به این ترتیب محرومیت فیفا را شکست.

اگرچه این طرح در روسیه موافقان و مخالفان زیادی دارد، اما کمیته اجرایی اتحادیه فوتبال روسیه فردا جمعه جلسه دیگری برگزار می کند.

در همان زمان یکی از رسانه های روسی مدعی شد که به فدراسیون فوتبال این کشور اطلاع داده شده است که حتی حضور در آسیا هم محرومیت این کشور را از فیفا حذف نخواهد کرد.

صفحه وب اسپورت اکسپرس نوشت: یوفا معتقد است که انتقال روسیه به AFC تغییری در موضع فیفا ایجاد نمی کند. در صورت انتقال احتمالی اتحادیه روسیه به آسیا، یوفا آماده است تا مسئولیت کامل این تصمیم را بر عهده بگیرد گرفتن تصمیم نهایی را به طرف روسیه واگذار کنید.

در ادامه این خبر آمده است: یک منبع نزدیک به فدراسیون فوتبال اروپا برای ورزش ها اکسپرس گفته است که اسکندر چفرین رئیس یوفا آماده است برای خروج روسیه از اتحادیه اروپا چراغ سبز نشان دهد و AFL حق دارد فدراسیون ما را بپذیرد. با این حال، فیفا محرومیت روسیه از حضور در مسابقات زیر نظر خود را لغو نخواهد کرد، بنابراین هیچ تغییر اساسی برای فدراسیون فوتبال در نظر گرفته نشده است. یوفا روشن می شود که در دولت فعلی، بازگشت فدراسیون فوتبال روسیه به یوفا در سال های آینده بسیار سخت خواهد بود.»

دکمه بازگشت به بالا