اقتصادی

اتحادیه اروپا با تحریم روسیه سود زیادی را به جیب چینی ها واریز کرد

اتحادیه اروپا با تحریم روسیه، سود زیادی را به جیب چینی ها واریز کرد

به دلیل کاهش تقاضای داخلی، چین گاز طبیعی مایع (LNG) خریداری شده از ایالات متحده را به کشورهای اروپایی که با بحران انرژی مواجه هستند می فروشد و سود زیادی به دست می آورد.

به گزارش خبرگزاری باراناخبر، وال استریت ژورنال آمریکا در گزارشی مدعی شد که به دلیل کاهش تقاضای داخلی، چین گاز طبیعی مایع (LNG) خریداری شده از ایالات متحده را به کشورهای اروپایی که با بحران انرژی مواجه هستند و سودهای کلان به دست می آورند، می فروشد.

شرکت‌های انرژی چینی با استفاده از خریدهای کم‌هزینه تحت قراردادهای بلندمدت، LNG آمریکا را به اروپا می‌فروشند و «صدها میلیون دلار در هر محموله» به دست می‌آورند.

از آنجایی که تقاضای انرژی داخلی چین در ماه های اخیر کاهش یافته است، این کشور شروع به فروش مجدد LNG مازاد در بازار جهانی کرده است و اروپا، ژاپن و کره جنوبی از خریداران اصلی آن هستند.

این روزنامه همچنین خاطرنشان کرد که تعداد حامل های LNG ایالات متحده که از ژانویه تا آگوست در چین لنگر انداخته بودند از 133 فروند در مدت مشابه سال گذشته به 19 فروند در مدت مشابه امسال کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، چین که زمانی بزرگترین واردکننده LNG بود، اکنون این محصول را در مقیاس وسیع صادر می کند.

وال استریت ژورنال با استناد به داده های کشتیرانی نوشت: نه تنها گاز آمریکا از پکن فروخته می شود، بلکه امسال چین نیز تقریبا 30 درصد بیشتر از روسیه گاز وارد کرد که با تخفیف قابل توجهی انجام شد.

واردات LNG چین از روسیه در ماه اوت به بالاترین سطح خود در حداقل دو سال گذشته رسید.

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد، در ماه سپتامبر، مقامات پروژه صادرات ال ان جی ساخالین-2 در خاور دور روسیه، برخی از محموله ها را برای تحویل تا دسامبر به چین با تقریباً نصف قیمت فعلی فروختند.

در حالی که عرضه گاز از روسیه به اروپا از 40 درصد به 9 درصد کاهش یافته است، واردات سوخت فوق خنک به اتحادیه اروپا نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش یافته است، علیرغم اینکه بسیار گرانتر از حمل گاز از طریق خط لوله است.

انتهای پیام/





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه 0 رای بله و 0 رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا