عمومی

کاهش رعایت پروتکل‌ها و احتمال افزایش بیماری کرونا

با توجه به پایگاه داده باراناخبر ،
معاون وزیر بهداشت در برنامه عصرگاهی اصلی باراناخبر گفت: “متأسفانه در تهران ، پایبندی به پروتکل ها از 82٪ به 39٪ افزایش یافته است ، که این به معنای خطر عود بیماری است.”

دکتر. ایرج حریرچی گفت: “نگرانی ما کاهش رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی و یکی جهش ویروس در کشور است. ویروس 11 ماه در کشور ما بوده و در طی این ویروس شناسی جهش پیدا نکرده است. نشان می دهد که ویروس در داخل کشور است “جهش ، در این مورد ، با توجه به شواهد ، میزان انتقال و پاتوژنز افزایش می یابد.

معاون وزیر بهداشت افزود: نگرانی دیگر ما ورود ویروس جهش یافته به کشور است ، اقداماتی برای جلوگیری از این امر انجام شده و تصمیمات سختگیرانه ای برای ورود افراد به کشور گرفته شده است ، ما آزمایش PCR را انجام خواهیم داد توسط همه مسافران. او باید 14 روز قرنطینه شود.

حریرچی با اشاره به تبعیض در توزیع واکسن در جهان و شعارهای پوچ کشورهای غربی ، گفت: جمهوری اسلامی عاقلانه تصمیم گرفته است که واکسن های خود را تولید کند و ما از نظر تولید بر اساس سیستم عامل ها و روش های فن آوری لازم ، فناوری لازم را داریم. “. حتی اگر ویروس تغییر شکل دهد.” در مدت زمان کوتاهی ، ما قادر به تولید واکسن مناسب برای آن خواهیم بود.

وی گفت: “ما اقدامات بسیار خوبی برای تولید واکسن انجام داده ایم و دو اقدام دیگر اجرای محدودیت ها و کنترل های هوشمند و تشخیص بیماری ها است.” تمام جهان امیدوار است زیرا ، ایمنی مردم از طریق واکسیناسیون است. قرنطینه آنها ، که هدف اصلی برنامه بسیار خوب شهید سلیمانی است.

معاون وزیر بهداشت ضمن توصیه به مردم برای پیروی از پروتکل ها و پرهیز از تجمع و تردد غیرضروری و پرهیز از قرار گرفتن در مکان های بدون تهویه مناسب ، گفت: “اگر بتوانیم یکی دو ماه باقیمانده از زمستان را سپری کنیم و بیماری را کاهش دهیم روند ادامه می یابد. ، مردم می توانند تعطیلات عید را آزادتر و راحت تر سپری کنند ، در غیر این صورت مجبور خواهیم شد دوباره محدودیت هایی را تعیین کنیم.

حریرچی از مردم خواست که خریدهای عیدانه خود را به صورت آنلاین مدیریت کنند.

وی گفت: “برای شناسایی بیشتر بیماران و قرنطینه کردن آنها و از بین بردن زنجیره بیماری ، آزمایش را افزایش می دهیم و مراحل بزرگی در آزمایش و آزمایش رایگان در مراکز شلوغ و محله ها مانند بازارها و مترو خواهیم داشت.”

دکمه بازگشت به بالا