اجتماعی

افزایش ابتلای جوانان به کرونا/ رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران کاهش یافته است

فرمانده عملیات مدیریت بیماری ویروس کرونا قلب در کلانشهر تهران با اعلام تشکیل تاج جدید در ماه مارس ، از افزایش شیوع این بیماری در جوانان خبر داد.

به گزارش باراناخبر ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر علیرضا زالی امروز شنبه درباره وضعیت تاج گذاری در کلانشهر تهران گفت: طی 24 ساعت گذشته 362 بیمار جدید با تشخیص 19 کاوید در استان تهران پذیرفته شدند. حدود 100 بیمار وجود داشت.

وی با بیان اینکه تعداد کل بیماران بستری در استان تهران با تشخیص ویروس کرونا در 108 بیمارستان به 2 هزار و 62 بیمار می رسد ، گفت: از این تعداد حدود 860 بیمار در 24 ساعت گذشته در بخش های مراقبت ویژه و 173 بیمار بستری هستند. .

وی تعداد بیماران سرپایی را در تهران طی 24 ساعت گذشته 5800 بیمار ذکر کرد و گفت: در تعطیلات تعداد مراجعه کنندگان در بخش بهداشت رو به کاهش است و بنابراین با کاهش سرپایی روبرو هستیم.

با اشاره به مقایسه آمار اوایل این هفته با هفته گذشته ، دکتر زالی یادآور شد: “از اواسط هفته دوم فوریه به بعد ، ما شاهد افزایش نسبتاً کمی شیب و عدم تغییر در تعداد بیماران ، بیماران بستری و سرپایی هستیم.” احتمالاً باید منتظر تشکیل پیک باشیم. جوانان در استان تهران.

وی با بیان اینکه احتمالاً افزایش آمار استان تهران نسبت به استانهای خوزستان ، چهارمحال بختیاری ، آذربایجان غربی و غربی به تأخیر افتاده است ، افزود: این هفته برای ما هفته مهمی است زیرا می توانیم شکل گیری امواج جدید را شاهد باشیم “ما در استانهای مرکزی از جمله تهران بیمار هستیم و بیش از هر زمان دیگری به شهروندان نیاز داریم تا اقدامات بهداشتی را دنبال کنند.

دکتر. زالی با بیان اینکه توزیع مجدد سنی بیماران در استان تهران مانند سایر استان ها در حال تغییر است ، گفت: تعداد جوانان در هر دو بیمارستان بیمارستانی و سرپایی در هفته های اخیر و به دلیل افزایش مرگ و میر در گروه سنی بیماران بالای سال افزایش یافته است. 70 سالگی از اواسط فوریه به بعد ، گروه های پرخطر ، به ویژه افراد بالای 65 سال و افرادی که بیماری های زمینه ای دارند ، از نظر مرگ و میر از گروه های پرخطر محسوب می شوند و باید توجه بیشتری به ماندن در خانه و جلوگیری از ترافیک غیر ضروری داشت. در شهر.

دکتر با تأکید بر نیاز به مراقبت های بهداشتی در مریخ زالی گفت وجود انواع جهش یافته ویروس در کشور نیاز به پایبندی جدی تر به پروتکل های بهداشتی دارد.

وی در پایان با اشاره به گزارش های میدانی در مورد کاهش پروتکل های بهداشتی در استان تهران گفت: “در ادارات دولتی برخی از محدودیت هایی که در گذشته اعمال می شد کاهش یافته است که جای نگرانی است و روز دوشنبه در جلسه با استاندار تهران. “این موضوع بررسی خواهد شد.

دکتر گفت: “هیچ چیز به اندازه تماس بین فردی و فضاهای شلوغ انتقال را افزایش نمی دهد ، اما هنوز سطح آلوده به عنوان یک روش انتقال ویروس های جهش یافته و غیر جهش یافته دیده می شود.” زالی

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا