علمی و پزشکی

کاهش تعداد بیماران مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا به میزان 2٪ در مراکز درمانی پایتخت

فرمانده قرارگاه تاج گذاری در کلانشهر تهران از کاهش 5 درصدی تعداد بیمارستان های تاج در مراکز درمانی خبر داد و از شهروندان تهرانی خواست تا از پرهیز از ترافیک غیر ضروری همچنان ادامه دهند.

به گزارش باراناخبر دکتر علیرضا زالی در یک برنامه تلویزیونی از کاهش آمار در کلیه شاخص ها برای مراجعه به مراکز درمانی ، بستری ، بستری طبیعی و ویژه بیماران مبتلا به تاج خبر داد و گفت: در بیمارستان ها گزارش هایی ارائه شده است. در مقابل ، تعداد بهبودی و ترخیص از مراکز درمانی پایتخت افزایش یافته است.

وی گفت: “من از هموطنانم به ویژه گروه های پرخطر ، از جمله افراد سالخورده ، مبتلایان به بیماری های اساسی مانند دیابت ، سرطان ، مشکلات قلبی و عروقی و تنفسی درخواست می کنم.” از این امر پرهیز کنید ، زیرا همکاری شهروندان نقش مهمی در کاهش تعداد بیماران دارد.

فرمانده ستاد تاج گذاری ضمن تشکر از مردم به دلیل بهداشت حرفه ای ، مشارکت آنها در برنامه غربالگری و همکاری با ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی که از طریق سیستم 4030 با مردم در تماس هستند ، افزود: در روزهای اخیر شاهد افزایش تعداد مراجعه کنندگان به سیستم اپل بوده ایم. ” ما به همكاران خود كه از طريق سيستم 4030 با شهروندان ارتباط برقرار مي كنند پاسخ داده ايم و اميدواريم كه اين رشد ادامه داشته باشد.

طبق گفته دکتر Zali همچنین می تواند ماسک های خانگی تأثیر مفیدی در جلوگیری از عفونت HIV-19 داشته باشد. به همین دلیل است که من از رسانه ها می خواهم با همکاری کارشناسان این زمینه ، مردم را در مورد نحوه تهیه و استفاده از ماسک های خانگی استاندارد آگاه کنند.

بیماران کرونری در شرایط عمومی خوب ترخیص شدند

در بخش دیگری از سخنان خود ، فرمانده قرارگاه تاج گذاری در کلانشهر تهران از کاهش 5 درصدی تعداد بیمارستانهای بستری در بخشهای عادی و بستری خبر داد.

براساس گزارشی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، وی ابراز امیدواری کرد که طاعت و عبادت را بپذیرد ، اما رعایت شهروندان از توصیه های بهداشتی ، شاهد افزایش شاخص های بهبودی خواهد بود.

وی اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته همه شاخص های آماری نشان از پیشرفت داشته و 670 بیمار در شرایط عمومی خوب مرخص شده اند که نشان از تلاش تیم پزشکی در گوشه و کنار است و می خواهم از همه همکاران پزشکی و پزشکی تشکر کنم که تلاش های آنها زیرا ترخیص و بهبودی همه بیماران به دلیل تلاش همه این عزیزان در تمام مدت در بخش های بهداشتی و درمانی انجام می شود.

دکتر زالی خاطرنشان کرد: در حوزه بیماران بستری در بخش عمومی و بستری ، شاهد کاهش 5 درصدی بوده ایم که دقیقاً مانند روند نزولی آمار در روزهای اخیر ، شاهد کاهش 5 درصدی بوده ایم که دیدیم و علاقه مندیم. برای حفظ وضعیت فعلی و افزایش پایداری و ثبات شاخص های مربوطه از جمله بهبود و کاهش عفونت ، کاهش مراجعه و کاهش بیماران در بیمارستان بستری شدند.

وی افزود: مردم باید با افزایش ملاحظات بهداشتی و تلاش بیشتر از گذشته در رابطه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و ملاحظات بهداشتی ، به این مهم دست یابند ، خداوند می خواهد خیرخواهانه باشد.

دکتر زالی تأکید کرد: اوضاع در تهران در حال تغییر است: مردم باید از حضور غیرضروری در شهر خودداری کنند. به خصوص افراد بالای 65 سال که از بیماریهای اساسی مانند قلب و عروق ، تنفس ، دیابت و مصرف کنندگان داروهای استروئیدی یا سرکوب کننده سیستم ایمنی بدن ، زنان باردار و خردسالان جلوگیری می کنند از ترافیک غیرضروری در سطح شهر جلوگیری می کنند زیرا با حضور کمتری این افراد باعث کاهش تعداد مددجویان بیمارستان می شوند.

وی از همه ساکنان تهران بخاطر نگرانی های سلامتی شان تشکر می کند و اکیداً توصیه می کند که در راهبرد ماندن در خانه و جلوگیری از حضور غیر ضروری در شهر ، به جز در موارد بسیار اضطراری زندگی یا اقتصادی ، صادقانه عمل کنند.

در پایان سخنان خود ، دکتر زالی با تأکید بر کسانی که از خانه خارج می شوند ، ابراز داشت: اگر به خانه برمی گردید ، لباس خود را در ورودی خانه تغییر دهید و دست و صورت خود را بشویید و در صورت امکان حمام کنید تا خطر سایر اعضای خانواده را کاهش دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا