علمی و پزشکی

کارمند روسی شرکت تسلا را نجات داد

در اوایل این هفته ، FBI یک جوان 27 ساله روسی را دستگیر کرد که گفته می شود سعی کرده از او استفاده کند. تلافی نرم افزار به یک شرکت فناوری در ایالات متحده حمله کنید. طبق اطلاعات ارائه شده توسط FBI به کاربران ، شرکت تسلا بود. در بیانیه وزارت دادگستری ایالات متحده آمده است که ایگور ایگوروویچ کریچکو 27 ساله در ماه ژوئیه وارد ایالات متحده شده و با یک کارمند روسی تسلا در تماس بوده است.

این کارمند که ویزای اقامت آمریکا را نداشت ، در کارخانه Tesla Gigafactory در نوادا کار می کرد. بعد از دیدار هر دو ، کریچکو خواستار توافق شد. وی در ازای آلوده کردن رایانه های تسلا به باج افزار موجود 1 میلیون دلار به این كارمند پیشنهاد داد.

هدف اصلی کریچکو استخراج اطلاعات کامل از تسلا و در صورت عدم پرداخت مبلغ درخواستی این شرکت ، ارائه کلیه اطلاعات دریافتی به کاربران فضای مجازی بود. این شرکت با FBI تماس گرفت. به دنبال این موارد ، FBI موفق شد کریچکو را هنگام تلاش برای فرار از ایالات متحده دستگیر کند.

حمله سایبری به تسلا

شیوع اخاذی شرکت ها در ایالات متحده

مأموران FBI گفتند که کریچکو قبلاً به شرکت های مختلف حمله کرده بود اما اسامی این شرکت ها را اعلام نکرد. طبق اطلاعات منتشر شده توسط FBI ، شرکت دیگری که به طور مشابه مورد حمله قرار گرفت ، 4.5 میلیون دلار برای متقاعد کردن کریچکو ، کلاهبردار روسی پرداخت کرد. اگر کارمند روسی تسلا اطلاعات لازم را در اختیار شرکت قرار نمی داد ، سرنوشت مشابهی برای ابرقدرت دنیای وسایل نقلیه الکتریکی رقم می خورد.

حملات سایبری با استفاده از باج افزار در ایالات متحده امری رایج است ، زیرا شرکت هایی مانند کارناوال و گارمین اوایل ماه جاری این تجربه را داشتند. Travellex همچنین 2.3 میلیون دلار به هکرها پرداخت کرده است تا از نشت اطلاعات آنها جلوگیری کند. طبق گزارش FBI ، مناطقی مانند آتلانتا ، بالتیمور و نیواورلئان در چند وقت اخیر حملات سایبری بیشتری داشته اند.

2323

دکمه بازگشت به بالا