عمومی

کارمندانی که به جای حقوق، پوشک دریافت می‌کنند!

یک خانه سالمندان کودکان زیر چهار سال را برای مراقبت از ساکنان خود استخدام می کند، اما چرا؟

باراناخبر پلاس-فاطمه کریمخان:در قرارداد کاری خود می نویسند که «هر وقت دوست داشت می تواند سر کار بیاید»، اگر وسط «کار» خسته شد، یا خوابش برد، یا حوصله اش سر رفت، می تواند بخوابد، چیزی بخورد یا می تواند به خانه برود. و وقتی حوصله اش سر رفت سر کارش برگردد. .

آیا شغل مطلوبی است؟ البته برای شما نیست، آگهی استخدام می گوید فقط زیر چهار سال استخدام می شوند، پولی نیست، حق سرویس استخدام شدگان به صورت پوشک و شیرخشک و در تمام ساعات کار که بستگی دارد پرداخت می شود. در مورد شرایط و روحیه فردی که شاغل است می تواند متغیر باشد، مادرش باید با او باشد!

این آگهی شغلی عجیب توسط «سرای سالمندان» در کیتاکیوشو ژاپن منتشر شده است. آنها گفته اند که به چند کارمند جدید برای مراقبت از ساکنان بالای 80 سال این مرکز نیاز دارند که بین سن و مرکز تعادل ایجاد کنند.

مسئولیت شما لبخند زدن است!

مسئولیت کسانی که برای این کار استخدام می شوند چرخیدن در اتاق های نشیمن خانه سالمندان است، مدیر خانه سالمندان که این آگهی را منتشر کرده است گفت: تنها انتظار ما از بچه هایی که برای این شغل استخدام می شوند این است. به مردم خندان با حضورشان بر لبان ساکنان این خانه آورده است.

تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می دهد حضور کودکان به ویژه کودکان خردسال در کنار سالمندان می تواند به بهبود زندگی و سلامت روان سالمندان کمک کند. در نظم سنتی زندگی خانوادگی، بزرگان خانواده معمولاً مسئولیت مراقبت از فرزندان خردسال را بر عهده داشتند در حالی که والدین جوان آنها به کارهای روزمره بیرون از خانه مشغول بودند.

یکی از مهم ترین خطراتی که سلامت روان سالمندان را تهدید می کند افزایش اضطراب و افسردگی، احساس ناکارآمدی و ضعف است، داشتن فرزند در کنار سالمندان می تواند اضطراب و افسردگی آنها را کاهش دهد و به آنها کمک کند تا احساس کارآمدی کنند. برای نگه داشتن خود

اینجا به جای پوشک پول می گیرید!

خانه سالمندان به جای کلاس درس!

آقای گاندو مدیر خانه سالمندان که قصد دارد فرزندان بیشتری را برای کار همراهی سالمندان استخدام کند می گوید در حال حاضر 30 نفر برای این شغل ثبت نام کرده اند و تعدادی نیز پذیرفته شده اند و برای کودکان و مادرانشان این شغل . این مانند یک برنامه پیاده روی معمولی است، در پارک است، اما برای سالمندانی که در اینجا زندگی می کنند بسیار مهمتر است. حضور بچه ها آنها را به یاد بچه ها و دوران جوانی شان می اندازد و حالشان را بهتر می کند. برخی از این بزرگترها آنقدر با بچه ها هماهنگ هستند که پدربزرگ و مادربزرگ واقعی آنها هستند.

علاوه بر این آگهی استخدام، حضور کودکان در کنار سالمندان علاوه بر کاهش احساس اضطراب و تأثیر مثبتی که بر سلامت روان سالمندان دارد، فواید دیگری نیز دارد. این روزها بیشتر افراد ترجیح می دهند فرزندان خود را برای یادگیری مهارت های اجتماعی به کلاس های مختلف بفرستند، اما شاید یکی از منابع مهم یادگیری مهارت های زندگی در خانه فراموش شده باشد، حضور کودکان در کنار سالمندان علاوه بر تحریک سالمندان. تحرک بیشتر و معنا بخشیدن به اوقات فراغت، احساس تنهایی و رهاشدگی را کاهش می دهد و این احساس را در آنها ایجاد می کند که بر زندگی دیگران و به ویژه در نسل های آینده تأثیر می گذارند، باعث احترام کودکان می شود و یادگیری از آمدن در موقعیت های مختلف اضطراب را کاهش می دهد. . در مورد روابط با بزرگسالان و به اعتماد به نفس آنها کمک می کند. هر چه کودکان در سنین پایین با بزرگسالان بیشتر تعامل داشته باشند، سریعتر یاد می گیرند که چگونه موقعیت ها را مدیریت کنند. متفاوت مدیریت کنید و با روابط متفاوت با مردم برخورد کنید. گذراندن وقت با سالمندان نیز می تواند باعث شود کودکان چرخه و منطق زندگی را زودتر بشناسند و از فضای گلخانه ای خانه و مدرسه فاصله بگیرند.

علاوه بر این، حضور فرزندان در کنار سالمندان در خانواده می تواند باعث بهبود رابطه بین سالمندان خانواده و سالمندان شود و از اضطرابی که بزرگسالان نسبت به آن احساس می کنند، بکاهد.

در مورد تاثیر فعالیت های بدنی بر سلامت جسمی و روانی سالمندان مطالب زیادی گفته شده است، اما تحقیقات روانشناسی به نام شارون ارکین در دانشگاه آریزونا اخیرا نشان داده است که گذراندن وقت با کودکان می تواند بیماری آلزایمر را در سالمندان به تاخیر بیندازد. زیرا برای سالمندان فعالیتی چالش برانگیز محسوب می شود که توانایی های شناختی آنها را تحریک می کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا