علمی و پزشکی

اتحادیه فناوران رایانه تهران: خریداران VPNهایی که کارایی ندارند، برای دریافت حق و حقوقشان به اتحادیه‌ها مراجعه کنند!

اتحادیه فناوران رایانه تهران با تایید اینکه قطع سرویس برخی از اپلیکیشن های خارجی باعث افزایش خرید فیلتر سوئیچ ها در بازار ایران شده است، از عدم اعتماد مردم به اپلیکیشن های ایرانی خبر داد و از فروش فیلتر سوییچ در برخی مراکز خدمات موبایلی خبر داد. تا 280000 دلار وی خاطرنشان کرد: مردم می توانند در صورت خرید VPN هایی که کار نمی کنند یا گران هستند به اتحادیه مراجعه و شکایت کنند!

سعید نقوی الحسینی، بازرس هیئت مدیره اتحادیه مهندسین کامپیوتر تهران با تایید افزایش فروش آنتی فیلترها خاطرنشان کرد: گزارش ها نشان می دهد که دامنه جستجوی کاربران ایرانی برای VPN رکورد تاریخی را به ثبت رسانده است. . وی گفت: برخی از افرادی که فرزندانشان در خارج از کشور در حال تحصیل هستند یا زندگی تجاری آنها وابسته به فضای مجازی است، برای خرید فیلتر قطعی مجبور به مراجعه به کافی نت یا خطوط خدمات تلفن همراه هستند.

به گفته وی، در شرایط فعلی اکثر فیلترها یا خراب هستند یا به طور کامل قطع شده اند.

نقوی الحسینی در پاسخ به این سوال که مردم برای خرید فیلترهایی که کار نمی کنند یا با هزینه های گزاف ساخته می شوند به کدام اتحادیه شکایت کنند، گفت: مردم ببینند از کدام اتحادیه خدمات گرفته اند؟ اگر مردم برای خرید فیلتر سوییچ هزینه های گزافی پرداخته اند، باید برای احقاق حقوق خود به اتحادیه فناوران کامپیوتر، مخابرات یا صوت و تصویر مراجعه کنند.

خرید آنتی فیلتر در بازار ایران به دلیل مسدود شدن فضای مجازی رونق گرفته است. در همین حال، بررسی‌ها نشان می‌دهد که پس از فیلتر کردن حدود 20 پلتفرم بین‌المللی در ماه گذشته، روند مسدودسازی VPN امروز به اوج خود رسیده است. با این حال، برخی از مسئولان به مردم می‌گویند تا زمانی که برخی از اپلیکیشن‌های خارجی تعلیق نشوند، از پلتفرم‌های ایرانی استفاده کنند.

در این مورد، بازرس هیات مدیره اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: این روزها بخش بزرگی از نخبگان یا فعالان استارتاپی به کشورهای اروپایی مهاجرت کردند. دلیل مهاجرت این افراد به شرایط سیاسی یا اقتصادی مربوط می شود. اکنون با محدودیت اینترنت و قطع برخی اپلیکیشن های خارجی، برخی دیگر نمی توانند از اعضای خانواده خود مطلع شوند.

227227

دکمه بازگشت به بالا