اجتماعی

چرا فهرست دارویی کشور را باز نمی‌کنید؟

رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران می گوید سیاست های دارویی وزارت بهداشت ایران را در این صنعت عقب گذاشته است.

محمود نجفی عرب در گفت وگو با باراناخبر اظهار داشت: ایران طی سال های اخیر پیشرفت چشمگیری در زمینه صنعت داروسازی داشته است و حتی می توان گفت هر دارویی که در دنیا مورد تأیید باشد و بتواند در ایران تجویز شود ، مطالعات برای شروع در آن و امکان تولید وجود دارد.

به گفته وی ، در چنین شرایطی بسیار مهم است که دست تولیدکنندگان باز بماند و وسایل لازم برای آنها فراهم شود تا بتوانند در بازارهای داخلی و صادراتی فعالیت کنند که متأسفانه. ، عملکرد وزارت بهداشت را نشان می دهد.

رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران با بیان اینکه در دو سال گذشته لیست داروها در کشور توسط وزارت بهداشت بسته شده و گشوده نمی شود ، گفت: در شرایطی که کشور به مقداری نیاز دارد داروها به فوریت وارد می شوند و بنابراین در لیست واردات قرار می گیرند ، اما وزارت بهداشت به تولیدکنندگان محلی فرصت ورود به این زمینه را نمی دهد ، زیرا بسیاری از این داروها ظرفیت کافی برای تولید در داخل را دارند.

نجفی عرب ادامه داد: دلیل اصلی مخالفت این است که داروهای جدید هزینه بیمه و بیماران را افزایش می دهد. در عین حال ، ایران در زمینه تولید دارو پیشرفت چشمگیری داشته است و اگر استفاده از این قابلیت ها نادیده گرفته شود ، یک مانع جدی در زمینه پزشکی قابل توقف نخواهد بود.

وی با بیان اینکه یک مشکل جدی دیگر در زمینه دارو مربوط به سیاست های تجاری است ، گفت: از طرف دیگر مجوز صادرات دارو هنوز توسط وزارت بهداشت صادر می شود ؛ اما با انتقال آن به سازمان توسعه تجارت می توان کار را تسریع کرد و تنها در صورت ممنوعیت صادرات دارو ، وزارت بهداشت می تواند با آن مخالفت کند. از سوی دیگر ، در محدوده 4200 دلار ، با وجود اینکه بخش خصوصی بارها و بارها گفته است که باید تخصیص آن متوقف شود ، هنوز اصرار بر ادامه پرداخت آن وجود دارد ، که این امر فقط باعث سخت شدن منطقه برای فعالان این منطقه می شود. رشته.

به گزارش باراناخبر ، علی رغم اینکه دولت طی سال های اخیر تعداد کالاهای دریافت کننده ارز را 4200 دلار کاهش داده است ، این دارو همچنان در لیست این اقلام است. فعالان بخش خصوصی می گویند با توجه به اینکه واحد پولی فقط مواد اولیه و داروهای وارداتی را شامل می شود ، شرایط برای تولیدکنندگان دارو دشوارتر شده و هزینه های آنها از هزینه واردکنندگان بیشتر شده است. بخش خصوصی معتقد است که با حذف این ارز ، حمایت بیمار می تواند با تخصیص اعتبار به شرکت های بیمه جبران شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا