اجتماعی

چرا با وجود احتمال ابتلا به کرونا باید واکسن بزنیم؟

یک ایمونولوژیست بالینی توضیح داد که چرا عفونت حتی پس از واکسیناسیون رخ می دهد ، و توضیح داد که چرا عفونت ها ضروری هستند.

به گزارش باراناخبر ، دکتر امیرحسین زرنانی در مورد تفاوت ایمن سازی پس از واکسن کرون و ایمن سازی پس از بیماری ، گفت: “با نگاهی به برنامه های ملی واکسیناسیون ، می بینیم که هیچ واکسنی حتی در جوامعی مانند سرخجه و فلج مصونیت 100٪ ایجاد نمی کند. موارد سرخجه و فلج اطفال ، و این در مورد واکسن آنفولانزا نیز صادق است ، که هر سال تزریق می شود ، بنابراین مواردی از عفونت مجدد با بیماری که ما علیه آن واکسینه شده ایم وجود دارد.

وی افزود: اما یادمان باشد که به عنوان مثال کسانی که کتان را می گرفتند در برابر او ایمن می شدند ، اما این افراد تا آخر عمر زخم دائمی داشتند یا افرادی که به کتان مبتلا می شدند و بهبود می یافتند بینایی خود را از دست می دادند. افرادی که مبتلا به فلج اطفال شدند و بهبود یافتند توانایی حرکت خود را از دست دادند و … بنابراین ؛ اولین نکته در مورد مزایای واکسن این است که واکسن می تواند پاسخ ایمن و محافظتی را برای قرار گرفتن مجدد در معرض میکروارگانیسم ها با خیال راحت و بدون عوارض جانبی ارائه دهد.

وی گفت: “ویروسها به طور طبیعی می توانند باعث ایجاد این مصونیت شوند.” اما آثار آن از نظر اجتماعی ، اقتصادی و فردی بسیار گران است. ” هزینه یک دوز واکسن حدود 2.5 تا 5 دلار است. اما در موارد بستری و درمان ، هزینه هر روز بستری در ICU میلیون ها دلار است.

زرنانی افزود: واکسن از موارد جدی و بستری شدن افراد جلوگیری می کند. بدن افراد مختلف با توجه به ژنتیک متفاوت به عفونت های طبیعی واکنش متفاوتی نشان می دهد. از طرف دیگر ، واکسن واکنش همگن ایجاد می کند و بیشتر جامعه را ایمن می کند. شواهد نشان می دهد افرادی که واکسینه شده اند می توانند تا 95 درصد از آنها محافظت کنند. اما افرادی که به طور طبیعی آلوده می شوند تا 82 درصد ایمن می شوند و از سوی دیگر ، تداوم پاسخ واکسن بیشتر از ماندگاری پاسخ های ایمنی طبیعی است.

وی در ادامه تاکید کرد: به یاد داشته باشید که در برنامه واکسیناسیون ، حداقل از 2 دوز واکسن و در برخی واکسن ها از 3 دوز استفاده می کنیم. از طرف دیگر ، فرمولاسیونی در واکسن وجود دارد که پاسخ ایمنی را به آرامی و به مدت طولانی تحریک می کند. پاسخهای حاصله طولانی مدت است و مهمتر از همه ، افرادی که واکسینه شده اند نسبت به انواع جهش یافته جدید نسبت به افرادی که دارای عفونت طبیعی هستند مقاوم تر می شوند.

به گزارش کانال تلگرام وبدا ، وی افزود: “در آخرین مطالعه ای که در این زمینه انجام شده است ، 3800 نوع جهش مختلف در آزمایشگاه توسط ویروس ایجاد شده است که مسئول اتصال به گیرنده های سطح سلول در بدن است ، و سرم افراد واکسینه شده. در عفونت طبیعی ، ما به کل ویروس مبتلا می شویم ، در حالی که در واکسیناسیون ، سیستم ایمنی بدن جهت پاسخ به بخش خاصی هدایت می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا