عمومی

چرا باید از نخ دندان استفاده کرد؟

مسواک زدن در از بین بردن پلاک بین دندانها مؤثر نیست و تجمع باکتری ها بین دندان ها می تواند منجر به بیماری دندان شود و برای این کار باید از نخ دندان استفاده شود.

به گزارش باراناخبر اخبار آنلاین وی نوشت: “مطالعات نشان داده است که نخ دندان ، همراه با مسواک زدن منظم ، خطر خونریزی لثه ها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.” با این حال ، این مطالعات هیچگونه شواهدی مبنی بر جلوگیری از پوسیدگی دندان نشان نمی دهد. چنین نتیجه گیری احتمالاً به این دلیل است که بیشتر مطالعات در طی سه ماه انجام شده است که زمان کافی برای خونریزی لثه است ، اما برای ایجاد پوسیدگی و حفره زمان بیشتری لازم است.

بیماری های دندانپزشکی معمولاً در اثر پلاک هایی که روی دندان ها و لثه ها ایجاد می شوند ایجاد می شوند (پلاک های بی رنگ و زرد که روی دندان ها ایجاد می شود). پلاک اکوسیستم پیچیده ای است که شامل 800 نوع باکتری مختلف است و در دهان ما یافت می شود.

این اکوسیستم مانند یک شهر است و مسواک زدن مانند یک گودزیلا باعث از بین رفتن آن می شود. با این حال ، باکتری ها می توانند زیرساخت های خود را به سرعت و کارآمد بازسازی کنند ، بنابراین مرتبا مسواک بزنید. اما مسواک زدن در از بین بردن پلاک بین دندانها مؤثر نیست و تجمع این باکتری ها در دندان ها می تواند منجر به بیماری دندان شود و برای این کار باید از نخ دندان استفاده شود.

اگر این پلاک به اندازه کافی طولانی روی دندان بماند ، بزاق آن را به ماده سختی به نام حساب دیجیتال تبدیل می کند که می تواند منجر به ایجاد بیماری لثه شود. برای از بین بردن این اتصال باید از دستگاه های مخصوص دندانپزشکی استفاده شود.

چرا خونریزی لثه ها ارزشمند است؟

درست همانطور که پزشک فشار خون شما را هنگام مراجعه به پزشک اندازه گیری می کند ، دندانپزشک لثه های شما را معاینه می کند و از سالم بودن آن اطمینان می دهد. نمرات بالاتر همچنین می تواند باعث ریزش دندان ، دندانهای زرد و قهوه ای و بوی بد دهان شود.

نیاز به نخ دندان بستگی به شرایط فعلی دندان ها دارد. در موارد خاص مانند شکاف بین دندان یا ایمپلنت دندان قابل استفاده نیست و باید با برس مخصوص انجام شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا