حوادث

«پلاک تاریخی» برای خودروهای بالای ۳۰ سال

انجمن جهانگردی و خودرو اعلام کرد: دارندگان خودروهای تاریخی که حداقل 30 سال سن دارند و دارای اصالت فیزیکی و سلامت فنی هستند، می توانند نسبت به دریافت پلاک تاریخی اقدام کنند.

به گزارش باراناخبر، به نقل از روابط عمومی انجمن جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، اردشیر درویشی – مدیرعامل انجمن اتومبیلرانی و جهانگردی – به تشریح عملکرد کارگروه شناسایی و حفاظت از خودروهای تاریخی گذشته وی با بیان اینکه حفاظت از خودروهای تاریخی تمام تلاش خود را برای حفظ این بخش از میراث فرهنگی و صنعتی کشور کرده است، گفت: این خودرو 30 سال به بالا قدمت دارد و برای بررسی و صدور شناسنامه ثبت شده است.

وی افزود: از بین خودروهای ثبت نامی پس از کنترل های تخصصی کارشناسان پلیس راهور ناجا، کارگروه شناسایی و حفاظت از خودروهای تاریخی و نمایندگان انجمن جهانگردی و اتومبیلرانی، 45 دستگاه خودرو بر اساس ضوابط اجرایی مناسب تشخیص داده شد. . . دستورالعمل و گواهی.» و برای گرفتن پلاک به پلیس راهور معرفی شدند.

درویشی به نقش صدور شناسنامه و پلاک تاریخی در حفظ خودروهای تاریخی و کلاسیک اشاره کرد و گفت: در فاصله فروردین تا آنلاین ماه سال 1400 برای 45 خودرو سند تاریخی صادر شد تا از تخریب و فراموشی این میراث گذشته جلوگیری شود. .

وی صدور مجوز خروج خودروهای دارای سنوات را از وظایف کارگروه شناسایی و حفاظت از خودروهای تاریخی عنوان کرد و گفت: بر اساس وظایف این کارگروه، در سال 1400 مجوز موقت برای 898 مورد از این خودروها صادر شد. وسایل نقلیه. ” صادر شده است.

«پلاک تاریخی» خودروهای بالای 30 سال

درویشی به عضویت انجمن گردشگری و خودروسازی در کارگروه شناسایی و حفاظت از خودروهای تاریخی اشاره کرد و افزود: در 31 استان کشور تاریخ ساز شده است. وظیفه این کمیته ها که توسط علاقه مندان یا به نوعی دوستداران خودروهای کلاسیک مدیریت و اداره می شود، برگزاری همایش ها، نمایشگاه ها، گردهمایی ها و رالی ها با کمک حامیان مالی در سراسر استان هاست.

به گفته مدیر حوزه خودرو انجمن جهانگردی و خودروسازی، دارندگان خودروهای تاریخی با قدمت حداقل 30 سال و با اصالت فیزیکی و سلامت فنی می توانند برای ثبت نام خودرو در تاریخ تاریخی به سایت www.taci.ir مراجعه کنند. . سیستم پلاک.

بر اساس مصوبه هیأت وزیران، در اردیبهشت ماه 1389، کارگروهی با حضور نمایندگان وزارت میراث فرهنگی کشور، قانون شناسایی و حفاظت از وسایل نقلیه تاریخی (اصلاحیه 17 شهریور 1395) به تصویب رسید. . ، گردشگری و صنایع دستی به عنوان رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت ورزش و جوانان (فدراسیون موتورسواری)، معاون ترافیک و مدیریت ترافیک جمهوری اسلامی ایران، وزارت صنعت، معدن و تجارت و انجمن اسلامی جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران ایران ایجاد شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا