علمی و پزشکی

پزشکان ساعت تابستانی را دوست ندارند

کارشناسان می گویند زمان استاندارد، زمانی که ساعت یک ساعت به پاییز به عقب برمی گردد، بهتر با ریتم شبانه روزی بدن یا چرخه های عادی خواب و بیداری مطابقت دارد. ساعت های بیولوژیکی که برای بدن ایجاد می شود به گونه ای است که وقتی هوا صاف است از خواب بیدار می شویم و زمانی که هوا تاریک است و صبح ها آفتاب بیشتری داریم می خوابیم.

زمان تابستانی مدل فعلی را تغییر می‌دهد و آفتاب بیشتری را در عصر فراهم می‌کند. کارشناسان خواب می گویند که این برخلاف ساعت بیولوژیکی ما است و می تواند برای سلامتی ما مضر باشد.

آکادمی پزشکی خواب آمریکا به مشکلات سلامت و ایمنی مرتبط با تغییر ساعت اشاره می کند و خاطرنشان می کند که هر بهار، ساعت به طور ناگهانی با طیف گسترده ای از مسائل بهداشت عمومی و ایمنی، از جمله افزایش حملات قلبی و سکته مغزی، اختلالات خلقی و تصادفات رانندگی تغییر می کند. . موتور گنجانده شده است.

بر اساس مطالعه ای که در مجله روانشناسی کاربردی منتشر شده است، ما می توانیم به طور متوسط ​​در هفته اول 40 دقیقه خواب شبانه را از دست بدهیم، پس از اینکه ساعاتی را صرف صرفه جویی در وقت در طول روز کرده و آسیب بیشتری به سایت وارد می شود. کار متصل است.

بر اساس مطالعه ای که در ژانویه 2020 در Current Biology منتشر شد، تصادفات مرگبار پس از تغییر زمان از بهار به تابستان رایج تر می شوند. از این مطالعه نشان می‌دهد که تصادفات رانندگی منجر به فوت در هفته پس از تغییر فصل بهار به تابستان 6 درصد افزایش یافته است. نویسندگان نتیجه می گیرند که حذف این تغییر فصلی زمان می تواند از 28 تصادف مرگبار در سال جلوگیری کند.

طبق مطالعه ای که در Sleep Medicine منتشر شده است، خطر حمله قلبی در هفته اول پس از تغییر به ساعت تابستانی 3 درصد افزایش می یابد. این مطالعه نشان داد که با گذشت پاییز در زمان استاندارد تغییری در میزان انفارکتوس ایجاد نمی شود.

اگر اختلاف بین ساعت بیولوژیکی و چرخه خواب و بیداری ما با ساعت تابستانی در طول سال دائمی شود، می‌توانیم شاهد افزایش میزان طیفی از مشکلات سلامتی مرتبط با اختلالات ریتم شبانه‌روزی باشیم، از جمله دیابت نوع 2، چاقی و … زوال عقل

دکتر. Elaine M. Rosen، دانشیار و محقق خواب در دانشگاه، گفت که چرخه روزانه نور و تاریکی قوی‌ترین علامت زمان برای کمک به همگام‌سازی ساعت بدن است. بنابراین، ریتم شبانه روزی ما با قرار گرفتن در معرض نور بیشتر در هنگام عصر در طول روز مختل می شود که تأثیر منفی بر سلامت و ایمنی دارد.

منبع: سایت Avery D Health

دکمه بازگشت به بالا