اجتماعی

زمین، فردا یک ساعت خاموش می شود

هر ساله، در آخرین شنبه ماه مارس، میلیون ها نفر در سراسر جهان چراغ های خانه و تمام وسایل الکترونیکی خود را خاموش می کنند تا به زمین برسند.

به گزارش باراناخبرشهر تهران از سال 1390 با ناپدید شدن عناصر مهم شهری مانند برج میلاد، آزادی و دیگر عناصر مهم سه منطقه تا زمان برگزاری رویداد ساعت جهانی زمین که در آخرین شنبه اسفند ماه هر سال به مدت یک ساعت جهانی در ساعت 7 برگزار می شود. :00 بعد از ظهر زمان محلی: لی تا 21 21 30 برگزار می شود، پیوسته است.

ساعت زمین یک رویداد جهانی است که توسط صندوق جهانی طبیعت برگزار می‌شود و طی آن خانواده‌ها و کسب‌وکارها چراغ‌های غیرضروری و سایر وسایل الکتریکی را به مدت یک ساعت در مورد تأثیرات تغییرات آب و هوایی و نیاز به یادآوری استفاده محتاطانه از انرژی در جهان خاموش می‌کنند. . .
«ساعت زمین» رویدادی است که با یک ایده ساده آغاز شد، اولین بار توسط Sydney Morning Herald در سال 2007 گزارش شد و 2.2 میلیون نفر از ساکنان سیدنی چراغ‌های غیر ضروری را خاموش کردند و پس از این اقدام سیدنی، بسیاری از شهرهای دیگر در سراسر جهان این رویداد را تأیید کردند. این اقدام نمادین بهانه ای است برای جلب توجه مردم جهان به وضعیت محیط زیست، آموزش جوامع محلی، درختکاری و جلب توجه مقامات سیاسی به برنامه های این مظهر.

در ایران این مراسم در سال 1390 در تهران با چراغ های بیرون برج میلاد برگزار شد و در سال 1391 شهرهای معروف و آلمانی بیشتری به جنبش پیوستند و علاوه بر برج میلاد، برج آزادی تهران، پل اصفهان، پل سفید اصفهان، اهواز و ساعت. در این فعالیت چراغ های میدان شهرداری رشت خاموش شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران؛ با توجه به اهمیت جلب مشارکت مردمی و افزایش آگاهی عمومی نسبت به گرمایش زمین و لزوم تشویق شهروندان به کاهش مصرف انرژی، موضوع به شهرداری های منطقه ابلاغ شده و این برنامه در طرح جشن نوروز محلات و مراکز زیست محیطی. با موضوع اصلی خاموش کردن نور عناصر و شاخص های مهم منطقه و فضاهای شهری با پتانسیل، در قالب رویداد ساعت زمین در تاریخ 5 اسفند 1391 هجری شمسی 6 فروردین 1401 در دستور کار قرار گرفته است.

مراسم ساعت زمین 1401 در روز شنبه، 26 آوریل، مصادف با 26 مارس، از ساعت 20:30 تا 21:30 به وقت محلی در سراسر جهان برگزار می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا