اجتماعی

پایش وضعیت معیشت و مسکن ایرانیان

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از تأیید صفت خانواده در دولت خبر داد و گفت: در مرحله بعدی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده باید برای هر یک گواهی را به مرکز آمار ایران ارائه دهد. از صفات خانواده است و بنابراین این شاخص را کنترل می کند. ” وضعیت خانوارهای هر استان از نظر بهداشت ، معیشت ، مسکن و غیره. به طور جداگانه تعیین می شود

در مصاحبه با باراناخبر ، معصومه ابتکار یکی از مأموریت های معاون وزیر امور زنان و خانواده ، توانمندسازی و تقویت خانواده بود و گفت: ما باید به خانواده ایرانی آسیب برسیم ، این موضوع به موضوعات مختلفی از جمله قانونگذاری ، نظارت و نظارت ، توانمندسازی و چالش های خانواده مربوط می شود. “”

وی در ادامه به دو پروژه «بررسی ملی خانواده» و «گفتگوی ملی خانواده» اشاره کرد و افزود: «بررسی ملی خانواده ، طرحی بود که با همکاری جهاد دانشخواهی اجرا شد و ویژگی های خانواده ایرانی بود. پروژه ” پروژه ملی گفتگوی خانواده یکی دیگر از کارهای این معاون است که فاز اول آن موضوع یافتن مشارکتی است و در 31 استان کشور اجرا شده است و 31 کتاب در رابطه با اوضاع اجتماعی خانواده های استانها به دست آمده است. در مرحله دوم این پروژه ، گفتگوی ملی خانواده و توانمندسازی خانواده مورد بحث قرار گرفت و بدین ترتیب با توجه به پشتیبانی علمی و مطالعات در خانواده ، در سطح ملی تحقیقات و مطالعات جامع و کافی داشتیم و مهمترین موضوعات را مشخص کردیم.

ابتکار اظهار داشت که پروژه “بررسی ملی خانواده” و موضوع برنامه ریزی مشارکتی در پروژه “گفتگوی خانواده ملی” سند حمایتی از ویژگی های خانواده است. “زنان ملی و خانواده جلساتی را برای تدوین خصوصیات خانواده برگزار کردند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده معتقد است که اگر درک و آگاهی آماری از وضعیت خانواده داشته باشیم ، می توانیم فرصت ها و تهدیدهای پیش روی خانواده ایرانی را تعیین کنیم و یک برنامه خوب برای وضعیت خانواده و در این رابطه وی مسئولیت های آژانس ها را تعریف کرد و مرتباً بر وضعیت خانواده نظارت می کرد ، زیرا در حال حاضر به همان اندازه مشترک است که ما در مورد خانواده صحبت می کنیم و آمار خیلی دقیق نیست اما ویژگی های خانواده به ما امکان می دهد در هر شهری بیایید به شهر نگاه کنیم.

به گفته وی ، صفات خانواده دارای ده جنبه اصلی از جمله بهداشت ، بهزیستی و امور مسکن در اقتصاد ، خانواده و روابط ، مشاوره تحصیلی و اطلاع رسانی ، دین و ارزشهای اخلاقی ، مشارکت در امور جامعه ، موانع و اختلالات است. آموزش و پرورش آینده فرزندان ، نظام حقوقی خانواده و تشکیل خانواده است. از این 10 محور 45 مؤلفه به دست آمده و 17 دستگاه حقوقی و قانونی عضو ستاد ملی زنان و خانواده هستند.

ابتکار همچنین درباره انگیزه این شاخص ها توضیح داد: “براساس مطالعات و اسناد مختلف مختلف از جمله ارتباطات فرمانده کل قوا در امور خانواده ، بند 102 قانون برنامه ششم و همچنین اولویت های تخصصی رئیس جمهور”. در ارتباط با خانواده پیشرفت کنید.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تأکید کرد: معاون رئیس جمهور به مدت یک سال روی صفات خانواده کار کرد و موافقت کرد که این ویژگی ها در جلسه ستاد ملی زنان و خانواده با حضور نماینده گرفته شود رئیس جمهور نهایی و مشاوره آژانس ها. این به دولت منتقل شد و رسماً به همه دستگاههای دولتی ابلاغ شد.

به گفته وی ، در مرحله بعدی ، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده باید برای هر یک از مشخصات خانواده در مرکز آمار ایران مجوز دریافت کند و وضعیت هر استان را جداگانه تعیین کند.

به گفته ابطکر ، این نخستین بار است که در کشور شاخص هایی برای نظارت بر وضعیت خانواده ها در حال تهیه است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا