فرهنگ و هنر

پایان حراج ملی ایران با فروش بیش از ۴۲ میلیارد تومان

هفتمین دوره حراج ملی ایران با فروش 42 میلیارد و 424 میلیون دلاری به پایان رسید.

به گزارش باراناخبر به نقل از روابط عمومی حراج، مجموعه خودکار و پاکت (21 خودکار و 2 پاکت) به قیمت 9 میلیارد و 600 میلیون دلار فروخته شد تا گران ترین اثر این دوره باشد.

هفتمین حراج ملی ایران در حوزه هنر کلاسیک و اسلامی عصر جمعه (12 تیرماه) با اجرای زهرا محمودوند در محل خانه همایش برگزار شد.

در این دوره 40 اثر از هنر کلاسیک ایرانی و اسلامی به حراج گذاشته شد که از آثار برجسته این دوره می توان به مجموعه قلم و پاکت (21 قلم و 2 پاکت) مینیاتور منسوب به حسین بهزاد، شمایلی منسوب به آقا ابراهیم اشاره کرد. . ، یک شمایل اثر علی بن محمد ابراهیم نقاش باشی، نقاشی لاکی منسوب به میرزا بابا، پنج تابلو لات منسوب به علی خان صبا، بر روی درختی متعلق به کارگاه میرزا آقا امامی، نسخه های خطی قرآن را نشان می داد. و منسوجات.

بر اساس هفتمین لیست حراج ملی ایران قبل از حراج، 10 اثر با قیمت پایه بالای یک میلیارد دلار و بالاترین قیمت برآورد شده برای مجموعه خودکار و پاکت (21 خودکار و 2 پاکت) قیمت گذاری شد. به مبلغ 5 میلیارد و 500 میلیون دلار تقسیم شد و در نهایت به قیمت 9 میلیارد و 600 میلیون دلار فروخته شد.

این مجموعه خودکار و پاکت با آثاری از فتح الله شیرازی، صنیع همایون، نصرالله امامی، نجفعلی، جعفر; سلطان الکتاب، صادق الوعد مربوط به دوره قاجاریه است.

حراج ملی ایران با فروش بیش از 42 میلیارد دلار به پایان رسید

آخرین اثر حراج ملی تابلو سوخت چرمی متعلق به حسین ختایی با حداقل 3 میلیارد و 500 میلیون دلار و حداکثر 4 میلیارد دلار عرضه شد که با چکش به قیمت 7 میلیارد دلار معامله شد. 400 میلیون دلار .

در این حراج همچنین در ساختمان چوبی کارگاه میرزا آقا امامی دوره کاجار با حداقل 2 میلیارد و 500 میلیون دلار و حداکثر 3 میلیارد دلار عرضه شد که 6 میلیارد دلار آن چکش کاری شد.

در حراج ملی ایران، مینیاتور میرزا آقا امامی و دوره قاجار حداقل 4 و حداکثر 4 میلیارد و 500 میلیون دلار عرضه شد که 6 میلیارد دلار آن فروخته شد.

حراج ملی ایران با فروش بیش از 42 میلیارد دلار به پایان رسید

در این حراج همچنین شمایل علی بن محمد ابراهیم نقاشباشی متعلق به دوره کجر با قیمت پایه 2 میلیارد و 800 میلیون دلار عرضه شد که به فروش نرسید.

نسخه خطی بیست و هشتم قرآن در نسخ و قطعه راه سلطان توسط آدینه محمدبن ملایوسف متعلق به دوره قاجاریه – 1290 هجری قمری با قیمت پایه یک میلیارد و 600 میلیون دلار عرضه شد. . که آن هم فروخته نشد

در این حراج 12 بند خوشنویسی عبدالله قاجار با قیمت پایه یک میلیارد و 500 میلیون دلار عرضه شد که به همین قیمت فروخته شد.

سی و یکمین اثر نقاشی رنگ روغن (پرتره ناصرالدین شاه) اثر یحیی خان غفاری (ابوالحسن ثالث) با قیمت پایه یک میلیارد و 500 میلیون دلار عرضه شد که به فروش نرسید.

سی و سومین اثر از مجموعه جعبه های اسپری منتسب به صادق الواعد، قاب آینه صادق الواعد و قاب آینه محمد اسماعیل متعلق به دوره قاجار به قیمت پایه 2 میلیارد دلار عرضه شد. 3 میلیارد دلار ضربه خورده است.

سپس تابلوی پشت شیشه (تصویر شاه قاجار) اثر سیما عظیمی با حداقل یک میلیارد و حداکثر یک میلیارد و 200 میلیون دلار عرضه شد که به قیمت 2 میلیارد و 100 میلیون دلار فروخته شد.

سرانجام در هفتمین حراج ملی ایران ۱۱ اثر فروخته نشد و به مجموعه بازگردانده شد.

حراج ملی ایران با فروش بیش از 42 میلیارد دلار به پایان رسید

هفتمین دوره حراج ملی ایران از اول تیرماه آغاز شد.

خانه حراج ملی از سال 1390 در زمینه حراج آثار هنری فعالیت می کند.

تا کنون در این حراج مجموعه ای از آثار فرش، صنایع دستی، جواهرات، نسخ خطی، نقاشی، مجسمه و منسوجات به فروش رسیده است. اولین حراج ملی در سپتامبر 2016 در خانه حراج ملی پویایی اقتصاد هنر در 15 آگوست 2016 در شرایط همه گیر کرونا برگزار شد. ششمین حراج هنر به صورت آنلاین و حضوری برگزار شد. این حراج با 40 اثر برگزار شد که حدود 40 درصد آن به فروش رفت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا