اجتماعی

پایانی بسیار گرم برای گرم‌ترین دهه از زمان ثبت جهانی رکوردها

سازمان های هواشناسی در سراسر جهان اتفاق نظر دارند که سال 2020 سال بسیار گرمی بوده است ، اما در مورد اینکه رکورد دما چیست اختلاف نظر دارند.

به گزارش باراناخبر ، از ناسا 2020 ، شانه به شانه 2016 گرمترین سال از زمان ثبت رکوردها بود.

سایر آژانس های بین المللی ، از جمله آژانس هواشناسی انگلیس ، معتقدند که 2020 در جایگاه دوم قرار دارد.

اما همه سازمان هایی که دمای زمین را اندازه گیری کرده اند اتفاق نظر دارند که 12 ماه گذشته بخشی از گرمترین دهه از زمان ثبت رکوردها در قرن نوزدهم بوده است.

سرویس تغییرات اقلیمی کوپرنیک اتحادیه اروپا هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد که 2020 گرمترین سال از سال 2016 است.

گزارش های منتشر شده توسط پنج سازمان بزرگ در سراسر جهان روز پنجشنبه نشان دهنده اختلاف نظر در مورد رتبه بندی سال 2020 است ، اما همه موافقند که سال 2020 یکی از سه سال گرم در تاریخ دوره صنعتی بوده است.

ناسا می گوید 2020 و 2016 در جایگاه اول قرار دارند ، در حالی که اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده (NOAA) و آژانس هواشناسی انگلیس در جایگاه دوم قرار دارند.

آژانس هواشناسی ژاپن (GMA) می گوید سال 2020 گرمترین سال از زمان ثبت رکوردها بود.

اما طبق گزارش سازمان جهانی هواشناسی (WMO) که این گزارش ها را جمع آوری کرده است ، تفاوت بین مجموعه داده های این سازمانها همگی کمتر از حاشیه است.

خلاصه این داده ها نشان می دهد که متوسط ​​دما اکنون 1.2 درجه سانتیگراد بالاتر از متوسط ​​1850 تا 1900 است. از دوره ای بعنوان “پیش صنعتی” یاد می شود.

محققان می گویند افزایش مداوم دی اکسیدکربن در فعالیت های انسانی یکی از عناصر اصلی در افزایش دما است.

به گفته بی بی سی ، اگرچه میزان انتشار گازهای گلخانه ای در جهان در سال گذشته به دلیل ازدحام ترافیک در ارتباط با اپیدمی کرونا حدود 7 درصد کاهش یافته است ، اما این مقدار برای کاهش دما کافی نبود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا