اجتماعی

سزارین ایمن‌ترین روش برای بانوانی که عمل پیوند داشته‌اند، نیست

باراناخبر / خراسان رضوی تحقیقات جدید نشان می دهد که سزارین نمی تواند ایمن ترین روش زایمان برای زنانی باشد که پیوند داشته اند. میزان زایمان سزارین در حال افزایش است و این امر به ویژه در مورد زنان باردار پرخطر که پیوند اعضا انجام داده اند صادق است.

به گزارش مدیکال اکسپرس ، در حالی که زایمان سزارین 31 درصد از کل زایمان های ایالات متحده را تشکیل می دهد ، میزان زایمان سزارین برای زنان باردار با پیوند کلیه 62.6 درصد و برای زنان با پیوند کبد 44.6 درصد است. علیرغم شیوع زیاد زایمان های سزارین ، تحقیقات جدید نشان می دهد که زایمان برنامه ریزی شده سزارین نمی تواند ایمن ترین روش زایمان برای زنانی باشد که پیوند داشته اند.

تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه های کالیفرنیا و لس آنجلس در ایالات متحده نشان داده است که زنان باردار با پیوند کلیه یا کبد می توانند پیوند یا درد زایمان (زایمان طبیعی) را بدون هیچ گونه خطری تحمل کنند.

این مطالعه شامل 1865 زن باردار 18 تا 48 ساله در طول پنج دهه بود. در گروه مورد مطالعه ، 1435 زن پیوند کلیه و 430 زن پیوند کبد انجام دادند. از این تعداد ، 73 tri آزمایشات درد زایمان منجر به زایمان طبیعی شد.

نتایج این مطالعه نشان داد که زنانی که دارای زایمان طبیعی بودند ، نتایج بهتری را برای نوزاد خود تجربه کردند. بدون به خطر انداختن سلامت آنها ، عوامل خطر زایمان سزارین پس از زایمان ، به ویژه در بین دریافت کنندگان پیوند کلیه ، قابل توجه بود. احتمال شکستگی جفت در آنها 13 برابر و دیابت قبل از بارداری پنج برابر بیشتر بود.

دکتر. یلدا افشار ، استادیار متخصص زنان و زایمان در دانشکده پزشکی دیوید گفن ، دانشگاه کالیفرنیا ، برکلی و محقق ارشد این مطالعه ، گفت: “آنها سزارین را انتخاب می کنند ، اما اکنون شواهد بیشتری وجود دارد که نشان می دهد این عادت نیازی به تکرار نیست زیرا درد زایمان برای دریافت کنندگان پیوند باردار بی خطر است.

نتایج این مطالعه نشان می دهد که نوزادان در آزمایشات درد زایمان عملکرد بهتری دارند. مرگ و میر نوزادان ، که خطر جراحت جدی یا مرگ در دوران نوزادی را به دنبال دارد ، تنها در 6 تا 10 درصد از بیماران کلیوی و کبدی در آزمایش درد زایمان در مقایسه با 20 درصد از زایمان های سزارین رخ داده است. نوزادانی که پس از سزارین برنامه ریزی شده متولد می شوند بیش از دو برابر بیشتر در معرض مشکلات تنفسی کوتاه مدت و بلند مدت هستند و برخی از آنها نیاز به تهویه مکانیکی دارند.

دکتر اوفلیا یین ، متخصص ارشد بخش زنان و زایمان در این مدرسه می گوید: “یکی از شگفت انگیزترین یافته ها این بود که حتی اگر آزمایش درد زایمان با سزارین به پایان برسد ، این نوزادان نوزادانی بودند که پس از جراحی برنامه ریزی شده بودند.” پزشکی و اولین محقق این مطالعه. آنها متولد شده اند ، عملکرد بهتری دارند. این نشان می دهد که زنان تحت پیوند باید پس از بحث در مورد خطرات و مزایا با تیم مراقبت های بهداشتی خود ، اقدام به زایمان طبیعی کنند.

لازم به ذکر است که آزمایش درد زایمان یک رویکرد منظم برای مدیریت زایمان است که منجر به زاد و ولد طبیعی بالا می شود.

یافته ها در JAMA Network Open منتشر شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا