اجتماعی

ویس کرمی: حذف رشته نمایش بانوان بی معناست/پیگیری می کنیم

یکی از اعضای کمیته آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره حذف رشته نمایش از هنرستان سوره گفت: شما می گویید ما بازیگر یا بازیگر نمی خواهیم؟ حذف این آیه معنی ندارد.

مهرداد ویسی کرمی در گفت وگو با باراناخبر ، در پاسخ به خبر حذف زمین بازی از هنرستان سوره ، گفت: موضوع حضور زنان در زمینه های مختلف اجتماعی موضوعی نیست که امروز بخواهیم درباره آن صحبت کنیم. ؛ از آنجا که ضرورت این امر ثابت شده است ، داشتن نظم تئاتر بدون حضور زنان امکان پذیر نیست ، این خوب است که ما آموزش و پرورش را در این زمینه اصلاح کنیم و بر آموزش زنانی که قصد کار در این زمینه را دارند تمرکز کنیم.

وی افزود: اگر آموزش مثبتی در این زمینه ارائه نکنیم و به دنبال از بین بردن اصل موضوع باشیم ، فعالیتها به زیر زمین می رود ؛ می گویید ما بازیگر یا بازیگر نمی خواهیم؟ آیا نباید یک واقعیت را حذف کنیم؟ حذف این رشته فرم مشکل را حذف می کند و به معنی حل مشکل نیست.

نماینده مردم خرام آباد تصریح کرد: این حوزه هنری نیاز جامعه است؛ به عنوان مثال ، وقتی می خواهیم نمایشی در مورد مریم مقدس انجام دهیم ، آیا بازیگر زن این نقش را بازی نمی کند؟ بازیگری واقعیت اجتناب ناپذیر هنرهای سینمایی و تئاتری است ، حذف این رشته بی معنی است.

وی در پایان افزود: البته من خبر دقیقی در مورد حذف حوزه نمایش از این هنرستان ندارم ، در هر صورت ما باید این موضوع را دنبال کرده و ابعاد مختلف آن را بررسی کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا