علمی و پزشکی

وضعیت قیمت دارو بدون ارز ۴۲۰۰ تومانی/ راهکار جایگزین دولت

به گزارش شفاف به نقل از آنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته به حذف ارز ترجیحی رای دادند و این موضوع تردیدها را نسبت به وضعیت قیمت دارو در سال آینده ایجاد کرده است. اگر قیمت داروها افزایش یابد، چه اتفاقی برای مردم می‌افتد که برای داروهای گران قیمت پرداخت می‌کنند و اگر شرکت‌های دارویی ۴۲۰۰ دلاری بخواهند داروهای ارزی ارزان تولید کنند، چطور؟

مهدی پیرصالحی رئیس سابق سازمان غذا و دارو و عضو هیئت مدیره اتحادیه صنعت داروی انسانی ایران در واکنش به حذف ارز ترجیحی از سبد دارویی کشو گفت: افزایش قیمت دارو و مصرف کننده. ضرر و زیان .

وی افزود: همواره تاکید داشته ایم که حذف ارز ترجیحی دارو بدون در نظر گرفتن راهکارهای جایگزین نمی تواند موفقیت آمیز باشد. در عین حال معتقدیم اگر عزمی برای این کار وجود داشته باشد قطعا راه هایی برای جبران وجود خواهد داشت.

پیرصالحی ادامه داد: همیشه مخالفت با حذف ارز ترجیحی از ترس افزایش قیمت دارو برای مصرف کننده، نتیجه ای جز به نفع کسانی که ارز مصرف می کنند ندارد. 4200 اگر سود کنند شامل نمی شود.

وی افزود: دارو در سیستم بیمه ای وجود دارد و با محاسباتی که در این زمینه انجام می شود به راحتی می توان افزایش قیمت دارو را برای مصرف کنندگان جبران کرد. بنابراین وظیفه اصلی در این مورد بر عهده دولت و مجلس است که باید اصلاح رویه فعلی را از طریق درخواست پیگیری کنند.

دکمه بازگشت به بالا