علمی و پزشکی

افزایش قیمت ۵۰ تا ۸۰ درصدی مکمل‌ها / موافق ارز ۴۲۰۰ تومانی نیستیم

در نشست آنلاین اتحادیه صاحبان صنایع دارویی ایران ، بحث هایی در مورد وضعیت بورس داروی 4200 تومانی ، افزایش قیمت مکمل ها و کیفیت آنها صورت گرفت.

به گزارش باراناخبر، دکتر. عباس کبریایی زاده در نشست آنلاین اتحادیه صاحبان صنایع دارویی ، در خصوص استانداردهای مکمل ها گفت: در حال حاضر بیش از 70 تا 80 درصد مکمل ها در کشور تولید می شود و همه تحت نظارت وزارت بهداشت توانسته اند با اطمینان بگویم مکمل هایی که از وزارت بهداشت پروانه تولید دارند از کیفیت بالایی برخوردارند و مورد تایید هستند.

وی افزود: امسال وزارت بهداشت تصمیم گرفت ارز مکمل ها را نصف کند که طبیعتاً قیمت را افزایش می دهد. متوسط ​​افزایش قیمت مکمل ها حدود 50 تا 80 درصد بوده است. البته در بعضی موارد 30٪ داشتیم.

کبریایی زاده با ابراز نگرانی درباره افزودنیهای ماهواره و افزودنیهای قاچاق به کشور ، گفت: “ما همیشه به مردم هشدار داده ایم که کالای قاچاق به هیچ وجه مورد تأیید نیست.”

به دنبال این جلسه ، دکتر عبدوزاده – رئیس هیئت مدیره اتحادیه دارندگان داروهای انسانی ایران ، در مورد وضعیت ارز 4200 تومانی دارو گفت: ما پیامدهای آن را ارسال کردیم و در مورد آن بحث کردیم ، و در عین حال راه حلی برای کمک به بیماران و عدم افزایش پرداخت ها ارائه دادیم. از جیب لازم به ذکر است که رشته پزشکی با سایر رشته ها متفاوت است. در حال حاضر ، 70 درصد از ورودی های تولیدی ما خارج از ارز 4200 تومانی است و در منطقه تولیدی ، تنها ماده م thatثری که ارز 4200 تومانی دریافت می کند ، است.

وی افزود: پیشنهاد ما این است که یارانه ها از طریق بیمه به آخرین حلقه زنجیره و مصرف کننده واقعی داده شود. به این ترتیب قیمت دارو تحقق می یابد و از سوuses استفاده و قاچاق جلوگیری می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا