اجتماعی

وزیر کشور: در متروپل یک جنایت اتفاق افتاد / فعلا در مرحله رفع خطر هستیم

باراناخبر/ خوزستان وزیر کشور گفت: متاسفانه در حادثه کلانشهر نه تنها تعلل، بلکه جنایت بزرگی نیز رخ داد.

احمد وحیدی در حاشیه جلسه ستاد پاسخگویی فرماندهی عملیات ستاد مقابله با بحران در ساختمان کلانشهر در جمع خبرنگاران گفت: با دستور مقام معظم رهبری کار تقسیم شده و کار به شدت در حال انجام است. و تاکید رئیس جمهور». حذف زباله، کاهش خطرات و مراقبت از خانواده قربانیان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش باراناخبر، وی در ادامه با بیان اینکه جنایتی در کلانشهر اتفاق افتاده است، اظهار کرد: کسانی که به راحتی با جان مردم بازی می کنند تا پول بیشتری به دست بیاورند هرگز قابل بخشش نیستند و باید درس عبرت باشند.

وزیر کشور گفت: سایر مواردی که در این منطقه و شهرستان است و قبلاً دستور داده شده و شکایات موجود نیز باید بررسی شود حتماً باید بررسی شود.

وی گفت: متاسفانه در حادثه متروپولیتن نه تنها تعلل، بلکه جنایت بزرگی رخ داد و باید به آن رسیدگی شود. من فکر می کنم قوه قضاییه باید با عاملان و کسانی که مورد غفلت قرار گرفته اند به شدت برخورد کند. مردم نیز باید مطمئن باشند که قوه قضائیه در برابر عاملان این فاجعه تلخ موضع قاطعانه ای اتخاذ خواهد کرد.

وحیدی گفت: بحث اول ما حذف پسماند و بحث دوم رفع خطر است که اکنون در این مرحله هستیم و مراحل بعدی بر اساس مطالعات کارشناسان و متخصصان است. به هر حال ما در حال حاضر در مرحله ریسک هستیم.

وی در خصوص روند دفع زباله در این کلانشهر گفت: همچنان در حال ورود به تجهیزات جدیدتر و سنگین تری در شهر هستیم و کارگاه بزرگی در اینجا راه اندازی شده تا پاسخگوی عزیزان منطقه باشد. تمامی استان ها و شرکت های فعال در استان خوزستان شرکت کرده اند. تمامی دستگاه ها و نهادهای درگیر در بحران اعم از هلال احمر، مدیریت بحران کشور، اورژانس، قرارگاه خاتم، سپاه، آتش نشانی، نیروی انتظامی و شرکت پالایش نفت فعال بوده و با هماهنگی کار می کنند.

وزیر کشور تصریح کرد: از محبت همه اهالی آبادان تشکر می کنم و از شهروندان می خواهم به محل حادثه نزدیک نشوند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا